رایزنی ظریف و بورل در خصوص برجام و افغانستان

CC BY 4.0 / IRNA / رایزنی ظریف و بورل در خصوص برجام و افغانستان
رایزنی ظریف و بورل در خصوص برجام و افغانستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران و مسئول سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی در خصوص برجام و افغانستان تبادل نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران اعلام داشت که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا با یکدیگر به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کردند.

در حساب توئیتری وزارت امور خارجه ایران آمده است: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزف بورل، مسئول سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، با یکدیگر به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کردند. در تماس تلفنی طرفین موضوعات مرتبط با برجام و همچنین تحولات افغانستان را مورد تبادل نظر قرار دادند.

در پایان سال 2020، قانون "اقدام استراتژیک برای لغو تحریم ها" در ایران به اجرا درآمد که به معنای تشدید فعالیت های هسته ای برای دستیابی به رفع تحریم ها علیه کشور بود: تولید اورانیوم غنی شده بالای 20٪ )، استفاده از سانتریفیوژهای قدرتمندتر (هزار سانتریفیوژ IR-2M و حداقل 174 سانتریفیوژ IR-6) و قطع دسترسی های تکمیلی آژانس انرژی هسته ای در صورتی که تهران نتواند آزادانه نفت را معامله کند و معاملات مالی انجام دهد.

در ژانویه 2021، دانشمندان هسته ای ایران غنی سازی اورانیوم را به 20 درصد رساندند. در 23 فوریه 2021، ایران دسترسی های بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته ای را محدود کرد. تهران سه ماه به آمریکا فرصت داد تا تحریم ها را لغو نماید تا دسترسی بازرسان آژانس انرژی هسته ای به برخی از تأسیسات هسته ای مجددا برقرار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала