کلاهبرداری با شگرد پیامک سامانه ثنا +عکس، ویدئو

© Photo / IRNAکلاهبرداری با شگرد پیامک سامانه ثنا
کلاهبرداری با شگرد پیامک سامانه ثنا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
اشتراک
مجرمان سایبری با ارسال پیامکی حاوی ابلاغ الکترونیک قضایی و هدایت کاربران به لینکی جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، مدتی‌ست که کاربران در فضای مجازی به دریافت پیامک حاوی ابلاغ الکترونیک قضایی اشاره می‌کنند و سایر کاربران را از شگرد جدید کلاهبرداران آگاه می‌کنند. در همین راستا پلیس فتا نیز با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: «مجرمان سایبری با ارسال پیامکی حاوی ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا) و هدایت کاربران به لینکی جعلی از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.»


پایگاه خبری پلیس عنوان کرد: «مجرمان سایبری با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثبت‌نام الکترونیک قوه‌ قضائیه و با ارسال پیامکی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند که این پیامک‌ها حاوی مطالبی از قبیل: ثبت شکوائیه، ابلاغ حکم و غیره است. کاربران فضایی مجازی به دلیل استرس ایجاد شده و کنجکاوی به آدرس (لینک) جعلی که در متن پیام است مراجعه می‌کنند که در این مرحله با درخواست کسر وجه، و ثبت اطلاعات بانکی توسط شهروندان از حساب کاربران برداشت غیرمجاز می‌شود.


لذا شهروندان به موارد زیر دقت کنند. پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک است. به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست. پیامک مذکور، هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود. برای اطمینان، کاربران می‌توانند به سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به آدرس https://eblagh.adliran.ir مراجعه و از این طریق ابلاغ قضائی را بررسی کنند. ابلاغ قضائی از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود و در شبکه‌ها ابلاغ‌های قضائی اطلاع رسانی نمی‌شود. پیام ابلاغ قضائی به افرادی که سابقاً در سیستم ثنا ثبت نام کرده‌اند ارسال می‌شود و کسانی که در این سیستم ثبت نام نکرده‌اند به نشانی محل سکونت و یا محل کار افراد از طریق پست ارسال می‌شود.


کاربران عنوان می‌کنند هر روز شاهد کلاهبرداری‌های جدید هستیم و روز به روز به تعداد این کلاهبرداران نیز اضافه می‌شود. این کاربران معتقدند برای پیشگیری از اینکه طعمه چنین کلاهبرداری‌هایی نشد باید به هشدارهای پلیس و آگهی‌های هشداردهنده توجه کرد. کابران عنوان می‌کنند غالب این کلاهبرداری‌ها برای این است که به حساب بانکی افراد دسترسی پیدا شود و حساب آنها را خالی کنند بنابراین باید جوانب احتیاط را رعایت کرد و اطلاعات مربوط به حساب خود را در اختیار دیگران قرار نداد.

View this post on Instagram

A post shared by سُها (@sohalaw.ir)

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала