کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در ایران نگران‌کننده است

© Sputnik / Mohammad Sobhan تهران
 تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
کاهش ۲۲ درصدی در گسترش شیوع بیماری کرونا در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، بابک دین پرست، معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا اظهار داشت که در این مدت متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی حدود ۲۲ درصد کمتر شده است و این در گسترش شیوع بیماری کرونا در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی در ادامه افزود:« از ۲۶ خرداد تا دوم تیرماه سال جاری متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور از ۷۰ به ۴۷.۹ درصد کاهش یافته است. در این مدت متوسط استفاده از ماسک با ۲۴ درصد کاهش به ۴۷ تا ۴۸ درصد رسیده است و متوسط رعایت پروتکل فاصله گذاری از ۷۰ به ۴۸ درصد رسیده است.

سعید نمکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
گزارش و تحلیل
افتتاح ۶۹۶ پروژه ی بهداشتی در ایران

همانطوری که در جلسه ۷۶ ستاد ملی کرونا در ۱۹ تیرماه مصوب شده است در شهرهایی که وضعیت آنها قرمز هستند تنها هفت گروه شغلی رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها، تالار های پذیرایی، سالن های سینما و تئاتر، پاساژها و بازارهای سربسته، استخرها، شهربازی و باغ وحش ها و نمایشگاهها فعالیتشان تعطیل خواهد بود.

اکنون در کشور  ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد صنفی فعال هستند و تعطیل کردن این تعداد اصناف مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد زیرا درآمد برخی از اصناف در همان روز تامین می‌شود، بنابراین چطور می توانیم با این اصناف برخورد کنیم.

دبیر کل اتاق اصناف ایران یادآورشد: «متاسفانه به علت شرایط سخت کرونایی اصناف در اردیبهشت ماه سال گذشته تعداد ۱۶ هزار میلیارد تومان چک برگشتی داشتند که در آذرماه به ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و در نهایت میزان چک های برگشتی اصناف به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

در مجموع ۹ میلیون و ۳۰۰ اصناف در سراسر کشور وجود دارد و با احتساب خانواده آنها تعداد اصناف و خانواده های آنها به حدود ۳۵ میلیون نفر می‌رسد لذا هرگونه اقدام برای اعمال محدودیت های کرونایی باید با بررسی های لازم انجام شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала