ربیعی ارسال نامه از طرف بایدن به ایران را تکذیب کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ربیعی ارسال نامه از طرف بایدن به ایران را تکذیب کرد
ربیعی ارسال نامه از طرف بایدن به ایران را تکذیب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
سخنگوی دولت ایران درباره شایعاتی مبنی بر ارسال نامه ای توسط بایدن برای ایران، گفت: این خبر در حد گمانه زنی رسانه ای است و مراجع رسمی چنین چیزی را تایید نمی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران، در نشست خبری هفتگی خود  که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تعطیلی ناشی از محدودیت های ویروس کرونا، به صورت مکتوب برگزار شد، اظهار داشت: عید قربان نماد تسلیم‌ شدن در برابر خداوند و گذشتن از همه دلبستگی‌ها برای رضای اوست، عید قربان را به همه مسلمانان جهان به خصوص هموطنانمان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
گزارش و تحلیل
تفاهمات برجام ناسازگار با قانون مجلس تشخیص داده شد

وی با بیان اینکه عید قربان امسال، با تعطیلات بیشتری مواجه هستیم، گفت: این تعطیلات به خاطر کرونا و جلوگیری از گسترش ویروس کووید-۱۹ و کنترل موج جدید ابتلا به کرونا تصمیم گیری شده است. ما تا آینده ای نامشخص ناچاریم آنچنان مراقبت کنیم تا قربانیان کرونایی‌ مان افزایش پیدا نکند. به ویژه از مردم دو استان البرز و تهران درخواست داریم فرصت تعطیلات را به تهدید گسترش ویروس تبدیل نکنیم .

ربیعی خاطرنشان کرد: ۱۶ ماه از شیوع کرونا در کشورمان گذشته و بخاطر جهش‌هایی که ویروس کووید-۱۹ دارد، هنوز زمان پایان کرونا با ابهام روبرو است. این واقعیت اجتناب ناپذیر که کرونا باعث تحمیل محدودیتهای اجتماعی، روحی و روانی شده است، اما ناگزیریم در تغییرات سبک زندگی  ممارست و پایداری داشته باشیم. در همین راستا، ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو، امیدواریم بتوانیم با همکاری شما مردم عزیز، مانع از فراگیر‌ شدن موج جدید بشویم.

سخنگوی دولت ایران، با بیان اینکه در  جلسه گذشته دولت از موضوع خشکسالی و به خصوص استانهایی که دارای بیشترین کم آبی در کشور هستند گزارشی ارائه شد، گفت: در جلسه موضوع اولویت تامین آب شرب برای استانهای درگیر مورد تاکید قرار گرفت و سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو تمهیدات لازم اتخاذ خواهند کرد. یکی از استانهای با اولویت که با کاهش باران و کمبود آب شدید مواجه شده است استان عزیز خوزستان است که مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در قالب طرح های پنج گانه در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت و همچنین پیش از این دولت برای آب شرب تمام استانهای کشور مبالغی اختصاص داده بود.

وی افزود: هیأت وزیران به منظور تقویت تأمین اجتماعی افراد تحت پوشش صندوق های بازنشستگی کشوری، لشگری و فولاد، عشایر و روستاییان و همچنین بابت رد بخشی از دیون دولت به سازمان تأمین اجتماعی، با واگذاری سهام متعلق به دولت در برخی شرکت ها به این سازمان به ارزش تقریبی ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال موافقت کرد. یکی از اقدامات قابل توجه دولت دوازدهم تلاش برای تسویه بدهی های چندین دهه دولت به صندوق های تامین اجتماعی بوده است. در مصوبه دیگر، هیأت دولت «طرح تقسیم کار ملی توسعه، ترویج و نهادینه سازی سیاست های راهبردی خانواده محور» و «بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست دهک های (۱) تا (۶) درآمدی» را به تصویب رساند.

ربیعی ادامه داد: به موجب «طرح تقسیم کار ملی توسعه، ترویج و نهادینه سازی سیاست های راهبردی خانواده محور»، کلیه دستگاه های اجرایی مکلفند متناسب با محورها و مؤلفه های شاخص های خانواده موضوع مصوبه مذکور و مبتنی بر راهبردهای مندرج در این مصوبه، برنامه ارتقای وضعیت شاخص ها را تدوین و نسبت به درج آن در سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده اقدام نمایند. دولت همچنین «بسته حمایتی کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست دهک های (۱) تا (۶) درآمدی» را بر اساس توزیع آماری زنان سرپرست خانوار ثبت شده در طرح اقدام ملی مسکن با منابع یارانه ای مور نیاز سهم دولت به تصویب رساند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر ارسال نامه ای توسط "جو بایدن" برای ایران مطرح شده؛ آیا چنین نامه ای وجود دارد؟ محتوای آن چیست؟ گفت: این خبر در حد گمانه زنی رسانه ای است و مراجع رسمی چنین چیزی را تایید نمی کنند.

وی در پاسخ به سوالی  درباره آخرین وضعیت تبادل ۱۰ زندانی بین ایران و امریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها و بطور مکرر در سال های گذشته برای تبادل زندانیان با هدف حفظ کرامت انسانی افراد محبوس و خانواده های آنان اعلام آمادگی کرده است. اعلام آمادگی ما محدود به دولت آقای بایدن نبوده و اگر تا امروز چنین اتفاقی رخ نداده بخاطر عدم آمادگی دولت پیشین و کنونی آمریکا بوده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: متاسفانه به نظر می رسد برخلاف تفاهم های صورت گرفته دولت آمریکا به دلایلی که برای ما ناروشن و غیرقابل قبول است، آزادی زندانیان را به مذاکرات برجام پیوند زده که از نظر ما غیرضروری و بی مبناست. ما دولت آمریکا را تشویق می کنیم که با کنار گذاشتن این رویکرد غیرسازنده به حقوق انسانی زندانیان و عزیزان آنان، بیش از مسائل سیاسی رایج اهمیت دهد. لازم به گفتن نیست که مسئولیت هرگونه تاخیری در آزادی زندانیان طرفین بر عهده دولت آمریکاست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала