ادامه حواشی و واکنش کاربران به طراحی لباس کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ادامه حواشی و واکنش کاربران به طراحی لباس کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو
ادامه حواشی و واکنش کاربران به طراحی لباس کاروان ورزشی ایران در المپیک توکیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
با رونمایی از لباس کاروان ورزشی ایران انتقادهای فراوانی به طراحی و انتخاب رنگ این لباس‌ها شده است.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با رونمایی از لباس کاروان ایران در بازی‌های المپیک توکیو در فرودگاه و انتشار تصاویر آنها در صفحات اجتماعی، کاربران فراوانی به طراحی، رنگ و دوخت لباس‌ها واکنش نشان دادند و از بدسلیقگی طراحی لباس ورزشکاران به ویژه لباس زنان انتقاد کردند، ضمن اینکه این موضوع سوژه طنز جمعی از کاربران نیز شده است.


به دنبال این انتقادات، گفته می‌شود کمیته ملی المپیک نقش چندانی در انتخاب طرح نداشته است و این مسئولان وزارت ورزش بوده‌اند که انتخاب نهایی را انجام داده‌اند و حتی شایعه شد که برگزار نشدن مراسم رونمایی به‌ دلیل اختلاف این دو نهاد بوده است.


در همین راستا روزنامه همشهری نیز از نقش یک نماینده زن مجلس در طراحی و انتخاب این لباس‌ها خبر داد و به نقل از افراد نزدیک به کمیته ملی المپیک نوشت، این لباس‌ها انتخاب کمیته نیست. مسئولان کمیته ملی المپیک مسئولیت طراحی لباس کاروان را این‌بار به کارگروه مد و طراحی وزارت ارشاد سپردند. این کارگروه برای طراحی فراخوان داد و در پروسه چند ماهه چند طرح برای لباس‌ها انتخاب شدند.


این فرد می‌گوید ۳ زن طرح انتخاب ‌شده را تغییر داده‌اند: «لباس زنان را یکی از بهترین مزون‌های ایران طراحی کرده است. طرح اولیه هم خیلی زیبا بود اما مشکل این بود که ۳ نفر از زنان که مسئولیت دارند، ایرادهایی به طرح گرفتند. مثلا اینکه قد مانتو ۲۰سانتی‌متر بلندتر شد. یا مدل مقنعه عوض شد و... .»
گفته می‌شود ۲ نفر از این زنان در ورزش مسئولیت دارند و یک نفر از آنها نماینده مجلس است.


کاربران بسیاری عنوان می‌کنند جای تاسف دارد که همیشه لباس کاروان ورزشی ایران با مشکل طراحی و انتخاب رنگ، روبرو است. این کاربران عنوان می‌کنند طرح انتخابی لباس زنان ورزشکار بسیار ضعیف بود و رنگ و بویی از ظرافت و زیبایی در آن نبود. برخی از کاربران معتقدند طرح این لباس‌ها از حال و روز آشفته مردم ایران حکایت دارد. جمعی از کاربران نیز عنوان می‌کنند می‌بایست از طرح سنتی و قاجار در این طراحی استفاده می‌شد. اما گروهی از کاربران این طرح را تایید می‌کنند و آن را زیبا می‌دانند و امیدوارند ورزشکاران ایرانی در این المپیک سربلند بیرون بیایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала