درخواست چین از آمریکا برای لغو تحریم‌های کوبا

© AP Photo / Andy Wongدرخواست چین از آمریکا برای لغو تحریم‌های کوبا
درخواست چین از آمریکا برای لغو تحریم‌های کوبا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
وزارت خارجه چین از ایالات متحده خواست تا بلافاصله تحریم های کوبا را لغو کند.

به گزارش اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در نشست خبری گفت: "چین از ایالات متحده می خواهد كه به سرعت و به طور كامل محاصره كوبا را پایان دهد."

بیش از 100 هزار نفر روز یکشنبه برای ابراز حمایت از دولت و محکوم کردن اعتراضات گسترده در این کشور به خیابانهای کوبا آمدند، وزارت امور خارجه این کشور گفت که انگیزه مردم این است که کشورشان را از مداخلات خارجی محافظت کنند.

شمار زیاد آسیب دیدگان در ناآرامی های کوبا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
شمار زیاد آسیب دیدگان در ناآرامی های کوبا

این دیپلمات گفت: "چین احترام گذاشتن به حق هر كشور برای انتخاب مستقل سیستم اجتماعی و مسیر توسعه خود را ضروری دانسته است. چین از كوبا در یافتن راههای توسعه متناسب با شرایط ملی این كشور حمایت می كند."

وی خاطرنشان کرد که چین از تلاش مقامات کوبا در مبارزه با بیماری همه گیر، برای بهبود شرایط زندگی مردم، حفظ ثبات و تعمیق روابط دوستانه بین چین و کوبا پشتیبانی می کند.

وی تأكید كرد: "چین همیشه از حفظ نظم جهانی بر اساس قوانین بین المللی، در دفاع از عدالت و بی طرفی در روابط بین الملل، و در برابر تحریم های یک جانبه شامل اقدامات نظامی، سیاسی، اقتصادی یا سایر اقدامات حمایت می كند."

اولین اعتراضات گسترده طی سالهای گذشته در 11 ژوئیه در 10 شهر کوبا برگزار شد. خواسته های معترضین شامل "برگزاری انتخابات آزاد" و حل مشکلات اجتماعی است. حامیان دولت در پی فراخوان رئیس جمهور برای بیرون آمدن به خیابان ها راهپیمایی های خود را برگزار کردند. مقامات کوبا گفتند که ایالات متحده در پشت اعتراضات در کوبا قرار دارد؛ واشنگتن این سخنان را تکذیب کرد و آنها را "یک اشتباه جدی" خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала