اعتراضات خوزستان: اخبار کشته شدن معترضین و واکنش مسئولین + ویدئو

© Photo / IRNAاعتراضات خوزستان: اخبار کشته شدن معترضین و واکنش مسئولین + ویدئو
اعتراضات خوزستان: اخبار کشته شدن معترضین و واکنش مسئولین + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
در پی کمبود آب در استان خوزستان مردم این استان دست به اعتراض زدند که با درگیری‌هایی با نیروهای ویژه همراه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، در ادامه موج اعتراضات مردم خوزستان در اعتراض به قطعی برق و آب همزمان با گرمای شدید هوا که در روزهای گذشته وجود داشته، گزارش‌هایی از برخورد مامورین نیروهای ویژه با معترضین و کشته شدن چندین نفر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

در این روزها، صدها تن از روستاییان اهوازی، علیه سیاست‌های سدسازی بی‌رویه که به خشکاندن رودخانه‌ها و تالاب‌ها، ممنوعیت کشاورزی، مردن احشام و آبزیان و قطع روزی مردم این روستاها منجر شده است، روبروی ساختمان استانداری تجمع کردند.

بر اساس ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، برخورد نیروهای امنیتی ایران در چهارمین شب از اعتراض‌ها نشان داده می‌شود. در برخی از تصاویری که از  سوسنگرد و اعتراض‌های مردم این شهر در یکشنبه، 27 تیر ماه منتشر شده، زخمی شدن یک نفر دیده می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها تا کنون کشته‌شدن دو  نفر به نامهای قاسم خضیری و مصطفی نعیماوی به ضرب گلوله تایید شده است.

از طرف دیگر نهادهای امنیتی، شرکت داشتن این افراد در اعتراضات و کشته شدنشان به دست نیرهای امینتی را تکذیب کرده است.

در همین زمینه خبرگزاری فارس ویدیویی منسوب به پدر و برادر مصطفی نعیماوی منتشر کرد که در آن گفته می‌شود که مصطفی دوستانی در بسیج و سپاه داشته و کسانی که آنها را "خرابکار" می‌نامیدند او را کشته‌اند.

گفته شده که مصطفی نعیماوی بر اثر اصابت دو گلوله به سینه‌اش کشته شده و همچنین قاسم خضیری که یک کارگر 18 ساله مغازه باتری فروشی در اهواز بوده است نیز در اعتراضات کشته شده است.

در همین زمینه خبرهایی از کشته شدن فرد دیگری به نام علی مزرعه نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، اما از طرف دیگر نهادهای امنیتی این اخبار را تکذیب کرده و از بازداشت وی خبر دادند.

خبرگزاری فارس روز گذشته در این زمینه نوشت؛ صبح امروز برخی از اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های ضدانقلاب تصویر جوانی را منتشر کردند که ادعا می‌شد در منطقه زویه اهواز به گلوله نیروهای امنیتی کشته شده اما واقعیت چیست؟

"پیگیری‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که علی مزرعه کشته نشده است و هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد."

 

گفتنی است که برخی منابع از قطعی اینترنت در برخی از شهرهای استان خوزستان خبر داده‌اند.

در ادامه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در واکنش به موج اعتراضات و برای حل بحران آبی استان خوزستان، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد اعتبار اختصاص یافته به استان فورا و به صورت صد درصد مبلغ مصوب تخصیص داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала