پیروزی روسیه بر بیماری آلزایمر

CC0 / Pixabay / بیماری آلزایمر
بیماری آلزایمر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
دانشمندان دانشگاه فدرال اورال روسیه، روش متوقف کردن پیشرفت این بیماری را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه فدرال اورال روسیه به نام « یلتسین»، روش متوقف کردن پیشرفت این بیماری را کشف کردند. آنها به سنتز ترکیبات شیمیایی پرداختند که قادرند مانع از انحطاط عصبی هنگام بیماری آلزایمر بشوند.

مغز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.06.2021
نقشه سه‌بعدی مغز چه شکلی است؟ + عکس

دانشمندان روسیه توانستند مولکول های جدید یکسری از ایندولیل و پیرولیلازین ها را دریافت کنند که فرایند مبارزه درون سلولی با ساختارهای آمیلوئید انباشته شده را به جریان می اندازند. همانا این عناصر به مرور زمان در مغز انسان انباشته می شوند و باعث تحریک پیشرفت « بیماری های دوران گیری» می شوند.

پروفسور ایرینا اوتپووا از کرسی شیمی ارگانیک و بیومولکولی دانشگاه فدرال اورال در توضیح گفت:« ترکیبات ما به فعال کردن سنتز پروتئین های ویژه با کمک شوک گرمایی می پردازد و باعث انباشت آن ها در سلول می شود. پروتئین ها از این نوع امکان محافظت از بافت عصبی در برابر آمیلوئیدهای سمی را فراهم می کنند و از سلول ها در مقابل انواع استرس و بیماری های اختلال عصبی دفاع می کند».

آزمایش این ترکیبات توسط دانشمندان روی سلول های مدل های بیماری آلزایمر و آسیب بعدی پس از آسیب های مغزی و جمجمه به انجام رسیده است.  در هر دو مورد، کارایی این ترکیبات بر متوقف کردن پیشرفت بیماری آلزایمر و زنده ماندن سلول های عصبی به اثبات رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала