روحانی: مردم هر چه ناراحت باشند حق دارند

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: مردم هر چه ناراحت باشند حق دارند
روحانی: مردم هر چه ناراحت باشند حق دارند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
مردم فکر می‌کند در کشاورزی آب فقط مهم است اما در بحث کشاورزی خاک هم جایگاه بسیار مهمی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»، رئیس‌جمهور ایران اظهارداشت که امسال ما شرایط سختی را بخاطر خشکسالی می‌گذرانیم که در ۵۰ سال گذشته هم بی نظیر بوده است.

حسن روحانی رئیس جمهور صبح روز 19 ژوئیه (دوشنبه) در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر،گفت: مردم فکر می‌کند در کشاورزی آب فقط مهم است اما در بحث کشاورزی خاک هم جایگاه بسیار مهمی دارد.

وی در ادامه افزود: «دولت در این ۸ سال تلاش خوبی برای کشاورزی داشته است. در برخی محصولات در سال‌ نرمال خودکفا هستیم. در برنج، گندم و شکر در شرایط نرمال خودکفا هستند و کشور می‌تواند روی پای خود باشد.

قورباغه ای که قادر است مشکلات مربوط به خشکسالی را مدیریت کند+ویدیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2021
قورباغه ای که قادر است مشکلات مربوط به خشکسالی را مدیریت کند+ویدیو

امسال ما شرایط سختی را بخاطر خشکسالی می‌گذرانیم و در ۵۰ سال گذشته هم بی نظیر است. برای همین هم در زمنیه آب و برق دچار مشکل شدیم و مردم دامشان و کشاورزیشان دچار مشکل شد. مردم هر چه ناراحت باشند حق دارند تا آدم کشاورزی و دامداری نکرده باشد نمی‌داند چقدر سخت است. مصوبات بسیار خوبی در دولت داشتیم تا مشکلات مردم خوزستان را فعلا حل و جبران خسارت کنیم.

دولت لحظ‌‌ه‌ای نیست به فکر مردم نباشد. ما با همه توان در خدمت مردم هستیم. برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که در هفته آخر هستیم و یا هفته اول؛ ما تا لحظه آخر مسئول هستیم و بعد از آن مسئولیت با دولت بعدی است و همه باید دولت بعدی را کمک کنیم.

امیدوارم در کار بسیار مهم کشاورزی همه مسوولین بتوانند گام‌های بیشتری در دولت بعد بردارند. کارنامه این دولت کارنامه قابل قبولی است که امروز به مردم ارائه می‌شود. ما به خودکفایی در تولید برخی از محصولات مهم کشاورزی همچون گندم ، برنج ، روغن و شکر، طی این سال ها، رسیدیم. اگر شرایط آب و هوایی مناسب باشد و دچار خشکسالی نشویم با اقدامات زیرساختی و توسعه ای انجام شده، در محصولات غذایی و کشاورزی خودکفا هستیم اما در شرایط خشکسالی نمی توانیم خودکفا باشیم به این دلیل که بخش زیادی از زراعت ما به صورت دیم و کاملا متکی به باران کافی و بموقع است.

بدلیل کاهش ۵۲ درصدی بارش در سال جاری و خشکسالی بی سابقه 50 سال اخیر در کشور در شرایط بسیار سختی قرار داریم. متاسفانه بدلیل خشکسالی و کاهش بارش ها مردم عزیز خوزستان و برخی از دیگر استان های کشور با مشکل آب مواجه هستند و هرچقدر بخاطر این مشکلات ناراحت باشند، حق دارند.  لحظه ای نیست که دولت به فکر مردم و حل مشکلات آنان نباشد. با همه توان و تا ساعت آخر در خدمت مردم هستیم و خود را مسئول در قبال مردم می دانیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала