دانشمندان ترکیه، 60 نوع باکتری جدید در 6 کشور کشف کردند

CC0 / Pixabay / باکتری
باکتری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
انتظار می‌رود که پس از شناسایی و نامگذاری، گونه های تازه کشف شده در ادبیات علمی وارد می شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «هابر» ترکیه، دانشمندان ترکیه، 60 نوع باکتری جدید در 6 کشور کشف کردند. انتظار می‌رود که پس از شناسایی و نامگذاری، گونه های تازه کشف شده در ادبیات علمی وارد می شوند.

پروفسور نوزات شاهین رئیس کرسی بیولوژی مولکولی و ژنتیک دانشگاه سامسون « 19 مه» و همکارانش طی تحقیقات انجام شده روی نمونه های دریافتی از خاک و دریاچه ها در ترکیه، ترکمنستان، قبرس، روسیه، نیجریه و هند توانستند 60 نوع باکتری جدید را کشف کنند.

ضرورت همکاری ایران و ترکیه در خصوص مشکل مهاجران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
گزارش و تحلیل
ضرورت همکاری ایران و ترکیه در خصوص مشکل مهاجران

پروفسور شاهین اعلام کرد که بیشترین انواع باکتری ها از نظر خصوصیات ژنتیکی خود منابع آنتی بیوتیک به حساب می آیند.

آنتی‌بیوتیک به صورت کلی فراورده یا ماده‌ای است که از یک میکروارگانیسم تولید یا از آن گرفته می‌شود و میکروارگانیسم‌های دیگر را از میان می‌برد یا مانع رشد آن‌ها می‌شود. آنتی‌بیوتیک یک زیست‌کش است. اما در کاربرد معمول‌تر این تعریف شامل گونه‌های صناعی آنتی‌بیوتیک‌ها همچون سولفونامیدها و کینولون‌ها می‌شود. گونه‌های مختلف آنتی‌بیوتیک‌ها از لحاظ ویژگی‌های شیمیایی، فیزیکی، داروشناسی، دامنه ضدمیکروبی و سازوکار کارکرد با هم متفاوت هستند.

آنتی‌بیوتیک‌های با دامنه وسیع، آن‌هایی هستند که دربرابر گونه‌های مختلف میکروارگانیسم‌ها فعال می‌باشند. مانند تتراسایکلین که دربرابر بسیاری از باکتری‌های گرم مثبت، کلامیدیا، مایکوپلاسما و ریکتزیاها مؤثر است. آنتی‌بیوتیک‌های با دامنه محدود، آن‌هایی هستند که تنها دربرابر یک گیگاارگانیسم یا دامنه بسیار محدودی از ترا ارگانیسم فعال می‌باشند؛ مانند وانکومایسین که بیشتر دربرابر کوکسی‌های گرم مثبت مانند استافیلوکوک‌ها و انتروکوک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала