افزایش ۳۵ درصدی موارد بستری کرونا در ایران

© Photo / IRNAکرونا در ایران
کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
برخی از کلانشهرها از جمله تهران رکوردهای تازه‌ای را همانطور که قبلا کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند ثبت کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، بررسی آمارهای رسمی در زمینه همه‌گیری کرونا نشان می‌دهد روند صعودی شاخص‌های مختلف نسبت به هفته گذشته دوباره سرعت گرفته و در همین زمینه برخی از کلانشهرها از جمله تهران رکوردهای تازه‌ای را همانطور که قبلا کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند ثبت کرده‌اند. به عنوان مثال علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران روز گذشته اعلام کرد: مجموع بیماران بستری کرونایی در تهران برای اولین بار از مرز 7640 نفر گذشت.

این اظهار نظر درحالی مطرح شده است که تایید فعالیت ویروس دلتا در سراسر ایران با قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالا عاملی در بروز نگرانی نه تنها میان هموطنان بلکه مسئولان مربوطه نیز بوده و دائم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به هموطنان برای مدیریت کم هزینه‌ پیک پنجم هشدار داده‌اند.

خیابان خوابی برخی از ایرانیان در ارمنستان به خاطر واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
خیابان خوابی برخی از ایرانیان در ارمنستان به خاطر واکسن کرونا +ویدئو، عکس

سیما لاری اعلام کرد: «کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور در زمان حاضر در طول ماه‌های اخیر بی‌سابقه بوده و هم‌اکنون به 48 درصد رسیده است و استان‌های گیلان، البرز، یزد، کرمان، فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل‌‌های بهداشتی در کشور هستند.

امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و تقویت همکاری مردم کشورمان با پرسنل نظام سلامت در عمل به توصیه‌های مؤکد بهداشتی شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در کشور باشیم.

در هفته‌ای که گذشت تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش حدود 25درصدی مواجه بوده است. همچنین در این هفته با افزایش حدود 35درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش 18.5درصدی در تعداد بیماران فوت‌شده کووید19 مواجه بودیم.

در همین دوره زمانی  استان‌های ایلام، کرمان، یزد، مازندران و هرمزگان به‌ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بودند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان و البرز به‌ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید19 بودند».

در همین زمینه کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به آغاز ثبت رکوردهای تازه پیک پنجم با ویروس دلتا معتقدند که افزایش شاخص‌های همه‌گیری در 48 ساعت گذشته حکایت از این دارند که در پیک پنجم احتمالاً فراز و فرودهای بسیاری داریم که این امواج سینوسی می‌توانند در نهایت روند کلی را مشخص کنند؛ اما نکته اینجاست که نوع ویروس دلتا و کاهش سطح توجه مردم به پروتکل‌ها می‌تواند نهایتاً مشکلات را گسترده و مدیریت را بسیار سخت‌تر از گذشته کند.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با تأکید براین‌که آرایش اجرایی کشور متناسب با مقابله با کرونا نیست، گفت: « در زمان حاضر تخت‌های بیمارستان‌های تهران در حال پر شدن است و بیش از 500 بیمار کرونایی در اورژانس بیمارستان‌های تهران در انتظار بستری شدن هستند.

اهدای نمادین 1000 دستگاه اکسیژن‌ ساز به مراکز سالمندان ایران از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
اهدای ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن‌ ساز سازمان ملل به مراکز سالمندان ایران

تا ظهر روز گذشته مجموعه تعداد بیماران بستری‌شده کرونایی در تهران به هفت هزار و 640 مورد رسید که هزار و 844 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند این درحالی است که از ابتدای هفته تا ظهر روز قبل مراکز درمانی پذیرای 1300 بیمار جدید کرونایی بوده‌اند که 243 مورد بدحال بودند و مستقیماً در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

نگرانی اصلی درباره شرایط بیماری 17200 مورد بیمار سرپایی است که در همین دوره به مراکز درمانی تهران مراجعه کرده‌اند و از این تعداد 4000 در بخش بهداشت و 13000 نفر در بخش درمان ثبت شده‌اند و نگاه آماری دقیق به این اعداد حکایت از ثبت رکوردهای جدید در تهران طی چند روز آینده دارد.

در زمان حاضر در تهران کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت را راه‌اندازی کردیم و هر شب در تهران حدود 2000 بیمار در آنجا تحت درمان قرار می‌گیرند تا به این ترتیب بتوانیم پاسخ مناسبی به تقاضای دریافت خدمات بدهیم، اما تا این لحظه براساس آمارها 520 بیمار در بخش اورژانس مراکز درمانی تهران منتظر خالی شدن تخت برای بستری و دریافت خدمات دوران درمانشان هستند

آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان اصفهان، 2278 نفر بودند که  1086 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند. از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونا 288 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 185 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

در حال حاضر 1505 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد  213 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان 7 نفر اعلام شده است.

در استان کرمان 12 بیمار کرونایی دیگر فوت کردند. مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 321 نفر رسیده است.

آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 191 هزار و 297 مورد عنوان شده است. واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 75 هزار و 861 مورد است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала