اهدای ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن‌ ساز سازمان ملل به مراکز سالمندان ایران

CC BY 4.0 / IRNA / اهدای نمادین 1000 دستگاه اکسیژن‌ ساز به مراکز سالمندان ایران از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد
اهدای نمادین 1000 دستگاه اکسیژن‌ ساز به مراکز سالمندان ایران از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
اشتراک
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ایران از اهدای نمادین یک هزار دستگاه اکسیژن‌ ساز به مراکز سالمندان در سراسر ایران از سوی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد نفریه معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی ایران، روز یکشنبه در آیین اهدای نمادین ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن‌ ساز به مراکز سالمندان تحت نظارت با حضور وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی ایران و ساتیا دورایسوامی نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، افزود: ۸۰۰ دستگاه اکسیژن‌ ساز بین ۱۸ استان بین مراکز نگهداری سالمندان از سراسر کشور توزیع شده و به محض رسیدن ۲۰۰ دستگاه باقیمانده، آنها نیز در ۱۳ استان توزیع خواهند شد.

پنجمین محموله واکسن کرونا به ایران  رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
ورود ۱.۱۳۱ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران

وی با اشاره به ۶ دستگاه که برای آیین افتتاح در محل بهزیستی نگهداری شده، گفت: بقیه دستگاه‌ های اکسیژن ساز در مراکز مستقر شده است و این ۶ دستگاه نیز بعد از پایین مراسم بین مراکز توزیع خواهد شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اکنون بیش از یکهزار مرکز در کشور برای نگهداری سالمندان، معلولان و بیماران روان مزمن فعالیت دارند که بیش از ۳۵۰ مرکز برای سالمندان هستند. دستگاه‌ های اکسیژن ساز پس از مراکز سالمندان بین مراکزی توزیع شده‌ اند که جمعیت بیشتری سالمند دارند.

نفریه تاکید کرد: دستگاه‌ های اکسیژن‌ ساز همین الان در حال بهره برداری است و امیدواریم بتوانیم خدمات خود را به گروه سالمندان در کشور توسعه دهیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: میزان مرگ و میر در مراکز تحت پوشش بهزیستی به دلیل اقدامات پیشگیرانه نسبت به نرم جهانی و حتی نسبت به کشورهای جهان اول بسیار پایین تر و قابل تامل تر بود مثلا اقدام برای آموزش از راه مجازی دور کودکان معلول توسط سازمان جهانی بهداشت در منطقه تقدیر شد.

نفریه افزود: در دوران کرونا، واکسیناسیون مراکز سالمندان در اولولیت قرار گرفت و تقریبا صد در صد مراکز بهزیستی واکسینه شدند. به طور متوسط همه مراکز ۸۰ درصد دوز اول و ۶۰ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند و در حال حاضر میزان ابتلا و مرگ و میر بسیار کم شده است.

وی با تحسین توزیع دستگاه ها با سرعت بالا از سوی سازمان بهزیستی کشور قول داد که ۲۰۰ دستگاه باقیمانده در گمرک به زودی ترخیص خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала