افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه ای کشورهای عضو اوپک پلاس

© REUTERS / Heinz-Peter Bader/File Photoافزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه ای کشورهای عضو اوپک پلاس
افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه ای کشورهای عضو اوپک پلاس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
اشتراک
کشورهای اوپک + توافق کرده اند که تولید نفت خود را تا پایان سال جاری تا سقف ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، سطح تولید پایه جدید برای روسیه و عربستان سعودی با ۰.۵ میلیون بشکه در روز افزایش به ۱۱.۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید، برای امارات متحده عربی افزایش از ۳.۱۷ میلیون بشکه در روز توافق شده است.

توافق اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
توافق اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت

تا ۳.۵ میلیون بشکه در روز خطوط پایه جدیدی نیز برای عراق و کویت معرفی شده است - اکنون میزان تولیدات آنها ۱۵۰.۰۰۰ بشکه در روز خواهد بود.

پیش از این در ۱۴ ژوئیه، امارات و کشورهای اوپک پلاس به توافق رسیدند که تولید خود را از ماه مه ۲۰۲۲ به ۳.۶۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

از ابتدای ژوئیه، کشورهای اوپک + نمی توانند در مورد شرایط کاهش محدودیت های تولید برای دوره تا پایان سال جاری توافق کنند. جلسات ۱ و ۲ ژوئن به دلیل موضع اصولی امارات متحده عربی در مورد شرایط تمدید قرارداد نفت تا پایان سال ۲۰۲۲ از اواخر آوریل نتیجه ای نداشت.

جلسه وزیر اوپک + قرار بود در ۵ ژوئیه برگزار شود. تصمیم لغو پس از رایزنی با شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی، و الکساندر نوواک معاون نخست وزیر روسیه، كه رئیس كنفرانس است، اتخاذ شد.

اوپک سازمانی است که از کشورهای صادرکننده نفت، که مأموریت آن هماهنگی در سیاست های نفتی کشورهای شرکت کننده و همچنین ایجاد ثبات در بازار نفت به منظور اطمینان از کارایی اقتصادی و تأمین منظم نفت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала