پیشنهاد پوتین به جو بایدن در خصوص افغانستان

© Sputnik / Mikhail Metzel  /  مراجعه به بانک تصاویر پیشنهاد پوتین به رئیس جمهور آمریکا در خصوص افغانستان
پیشنهاد پوتین به رئیس جمهور آمریکا در خصوص افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در نشست ژنو به همتای آمریکایی خود پیشنهاد داده بود که برای حل مشکل افغانستان، هماهنگی در اقدامات صورت بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه کمرسانت نوشت؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست ماه ژوئن در ژنو، از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای هماهنگی اقدامات در خصوص افغانستان دعوت كرد.

افشای جزئیات گفتگوی تلفنی پوتین و بایدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
افشای جزئیات گفتگوی تلفنی پوتین و بایدن

این روزنامه می نویسد که پوتین آماده استفاده از پایگاه های نظامی روسیه در تاجیكستان و قرقیزستان بود.

منبع این نشریه اظهار داشت كه این امر می تواند در مورد تبادل اطلاعات از جمله اطلاعاتی كه با استفاده از پهپاد بدست می آیند (هواپیماهای بدون سرنشین از با برد کم و متوسط ​​در هر دو پایگاه روسیه هستند).
در ادامه می افزاید: اگر آمریکایی ها تنها علاقه مند بودند که وضعیت افغانستان را زیر نظر بگیرند، این پیشنهاد سخاوتمندانه را می پذیرفتند. اما تاکنون آنها پاسخ روشنی نداده اند که نشان می دهد همچنان اهداف متفاوتی دارند.
زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان که در کنفرانس تاشکند شرکت کرده بود، در مورد پیشنهاد روسیه اظهار نظری نکرده است. کرملین نیز در این مورد توضیحاتی ارائه نداده است.
شایان ذکر است که در افغانستان، درگیری میان نیروهای دولتی و طالبان همچنان ادامه دارد، که با عقب نشینی نیروهای نظامی بین المللی از این کشور، طالبان مناطق قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و بر شهرهای بزرگ در حال حرکت هستند. در همین حال نیروهای امنیتی افغانستان در حال انجام عملیات مشترک ضد تروریسم در سراسر این کشور هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала