بشریت با بحران آب و هوایی روبرو خواهد شد

© AP Photo / Marc Gallantتغییرات شدید آب و هوا
تغییرات شدید آب و هوا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2021
اشتراک
کارشناس: بحران آب و هوایی در آینده شدیدتر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «آسوشیتدپرس»، دیوید کینگ، رئیس سازمان Climate Crisis Advisory Group ومتخصص اقلیم از بریتانیا معتقد است که بشریت با بحران آب و هوایی روبرو خواهد شد و این بحران در آینده شدیدتر خواهد شد. به عقیده وی، اینگونه تغییرات آب و هوایی بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

Люди идут по затопленной улице после проливных дождей в Хагене, Германия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
بیش از هزار نفر پس از وقوع سیل در آلمان ناپدید شدند

دیوید کینگ، رئیس گروه مشاوران بحران آب و هوا بر این باور است که سیل های شدید در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی نتیجه گسترش بحران آب و هوایی هستند و ما شاهد بیشتر شدن این حوادث شدید جوی در آینده خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اروپایی گفت:«آب زندگی مردم را در آلمان و بلژیک و هلند با خود برد. این نتیجه تغییرات آب و هوایی است. تا چند سال پیش چنین اتفاقاتی در مناطقی بسیار دورتر از ما روی می‌داد اما اکنون دقیقا اینجا اتفاق می‌افتد».

دانشمندان حوزه تغییرات جوی می‌گویند که ارتباط میان این تحولات مرگبار و گرم شدن کره زمین غیرقابل انکار است و ضروری است تا هرچه سریع‌تر برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی اقدامات جدی انجام شود.

اگرچه دانشمندان هنوز نمی‌توانند به طور قطعی بگویند که آیا تغییرات آب و هوایی باعث جاری شدن سیل‌ها شده، اما معتقدند که تغییرات شدید آب و هوایی که از غرب ایالات متحده و کانادا تا سیبری و سپس در منطقه راین در اروپا مشاهده شده، هر نوع بحران آب و هوایی را تشدید می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала