ایران باید تکلیفش را روشن کند، نه اروپا

© REUTERS / Leonhard Foegerایران باید تکلیفش را روشن کند، نه اروپا
ایران  باید تکلیفش را روشن کند، نه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
حسین مرعشی معتقد است که مذاکرات از مرحله دولت روحانی گذشت و مذاکرات برجامی به دولت رئیسی رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اعتماد آنلاین، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی بر این باور است که مسئله ایران و غرب در اختیار ایران است اگر ایران بخواهد با دنیا کار کند در حال حاضر شرایط برای همکاری فراهم است.

وی معتقد است که فرصت مذاکره یا به نتیجه رساندن مذاکرات آن در دولت روحانی به اتمام رسیده  و ابراهیم رئیسی در دولت بعدی باید تصمیم گیر این مسئله مهم باشد.

مرعشی معتقد است که رئیسی برای عملی کردن وعده‌هایش باید به دنبال گسترش روابط بین المللی باشد: "اگر بخواهیم گمانه زنی ها را در نظر بگیریم و نشانه ها را ردیابی کنیم مثلا در اولین دیدار دیپلماتیک رئیسی، باقری کنی در کنار ظریف حضور داشت. برخی پیش بینی نقش پررنگ این چهره را در دولت رئیسی می دهند و حتی نگرانی هایی از باب بازگشت به مشی دولت احمدی نژاد در سیاست خارجه مطرح است."
وی با تاکید بر نقش ایران در مذاکرات گفت: در واقع تکلیف غرب روشن است از این رو ایران باید تصمیم بگیرد ایران می تواند آن توافق‌هایی که در زمان روحانی و در وین انجام شده  و آماده تایید نهایی است را قبول کند. می‌تواند با یک سری اصلاحات جزئی را دنبال کند. یا می تواند سخت بگیرد و روی قانونی که چندان کارشناسی هم نبوده و توسط مجلس یازدهم تصویب شده بایستد.

ممکن است ماه ها و یا حتی سالها طول بکشد تا دوباره توافق جدیدی شکل بگیرد. مسئله ایران و غرب در اختیار ایران است اگر ایران بخواهد با دنیا کار کند در حال حاضر شرایط برای همکاری فراهم است در عین حال اگر ایران تصمیم دیگری داشته باشد طبیعتا آقای رئیس جمهور منتخب باید مسئولیت‌های آن را بپذیرند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала