طراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ با ۴۰۰ میلیون تومان هزینه +عکس

© Photo / IRNAطراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ با ۴۰۰ میلیون تومان هزینه
طراحی لوگوی تهران ۱۴۰۰ با ۴۰۰ میلیون تومان هزینه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
انتشار اسنادی از هزینه‌های شهرداری تهران در فضای مجازی، موجی از واکنش‌های کاربران را به دنبال داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اسناد انتشار یافته از شهرداری تهران، مشخص شده است که شهرداری تهران برای طراحی لوگوی «تهران ۱۴۰۰» بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فاکتور کرده و این مبلغ را پرداخت کرده است. جدول هزینه‌های طراحی لوگوی «تهران ۱۴۰۰» در فضای مجازی در میان کاربران دست به دست می‌شود و کاربران به تندی از آن انتقاد می‌کنند.


برای طراحی لوگوی «تهران ۱۴۰۰» در مجموع مبلغ یک میلیارد و ششصد و شصت میلیون تومان هزینه شده است که شامل ۴۰۰ میلیون تومان هزینه لوگو، نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان هزینه‌های برندینگ و طراحی کانسپت، ۱۳۰ میلیون تومان هزینه طراحی دبیرخانه، ۲۴۰ میلیون تومان ارائه این طرح در قالب‌های مختلف و ۵۳ میلیون تومان آماده‌سازی فریم اینستاگرامی مراسم شده است.


مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره این طرح اظهارداشت: «در پترن‌ طراحی شده برای «تهران ۱۴۰۰» فرم خطوط از کالبد شهر الهام گرفته شده است. فضاهایی مانند میدان،‌ مترو، پل و تونل به عناصر تشکیل دهنده پترن هویت بصری تبدیل شده‌اند و در اکران‌های شهری نیز از آنها استفاده شده است.»


سید محی‌الدین فاضلیان، مدیرکل فرهنگی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در رشته توئیتی اعلام کرد: «در روزهای اخیر جدولی از مبدایی مبهم پیرامون هزینه‌های تهران ۱۴۰۰ منتشر شده که از سویی منجر به تفاسیر و قضاوت‌های غلط و از سویی پرسش‌هایی شده است. عجالتا می‌گویم جدول منتشر شده نه یک فاکتور رسمی، بلکه جدولی ساختگی از مکاتبات و مراودات اداریی است که تیترهای مبهم و چینشی نامتقارن و غیرقابل استناد دارد؛ هزینه لوگوی «تهران ۱۴۰۰» عدد ساختگی ۱.۶ میلیارد نیست؛ تا فردا گزارشی مبسوط از هزینه‌های این کمپین منتشر خواهم کرد.»

کاربران به تندی از این هزینه‌ها انتقاد می‌کنند و عنوان می‌کنند این یک نمونه از پول‌هایی‌ست که این گونه حیف و میل می‌شود و کسی نیز پاسخگو نیست. بسیاری از کاربران با اشاره به مشکلات کلانشهر تهران عنوان می‌کنند بهتر است برای حل مشکلاتی چون آلودگی هوا، ترافیک، کافی نبود حمل و نقل عمومی، بافت‌های فرسوده و هزاران مشکل دیگر چاره‌ای اندیشید و برای این موارد هزینه کرد نه برای طراحی یک لوگو، میلیاردی هزینه شود. کاربران ضمن اظهار تاسف عنوان می‌کنند دلمان به حال خودمان می‌سوزد که به چنین مسئولانی دلخوش کرده‌ایم، آنها همچنین عنوان می‌کنند این موضوع نباید به فراموشی سپرده شود و باید پاسخ شفافی برای این هزینه‌ها به مردم ارائه شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала