رئیس سازمان بهداشت جهانی احتمال نشت کرونا از آزمایشگاه چین را منتفی ندانست

© AP Photo / Raphael Satterرئیس سازمان بهداشت جهانی احتمال نشت کرونا از آزمایشگاه چین را منتفی ندانست
رئیس سازمان بهداشت جهانی احتمال نشت کرونا از آزمایشگاه چین را منتفی ندانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
اشتراک
تدروس آدانوم قبریزوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقد است که منتفی دانستن روایتت منشا مصنوعی ویروس کرونا بسیار زود است و توصیه کرد مقامات چینی برای تعیین منبع واقعی این ویروس همکاری کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتدپرس ، قبریزوس گفت: "من خودم دستیار آزمایشگاه بودم ، من یک ایمونولوژیست هستم که در آزمایشگاه کار می کردم و  در آنها گاهی حوادثی رخ می دهد."

Юные жительницы якутского села Кюсюр - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
پیامدهای فاجعه بار همه گیری کرونا برای کودکان جهان

رئیس WHO خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن این تئوری درباره چگونگی پیدایش SARS-CoV-2 (ویروس کرونا)  زود است.

وی مقامات چینی را به "شفافیت ، گشودگی و همکاری" در مورد تحقیقات فرا خواند.

قبریزوس تأكید كرد: "ما به اطلاعات و اطلاعات واضح درباره وضعیت این آزمایشگاه قبل و ابتدای همه گیری نیاز داریم. اگر اطلاعات كامل دریافت كنیم ، می توانیم (منشا آزمایشگاهی کووید 19) را رد كنیم."

در اوایل سال جاری، یک گروه از متخصصان WHO برای یافتن ریشه های عفونت ویروس کرونا به شهر ووهان چین سفر کرد. کارکنان WHO منشا آزمایشگاهی کووید 19 را بعید دانستند.در آمریکا اعلام کردند  اگر چین به دانشمندان اجازه ندهد کارهای خود را انجام دهند، تلاش برای انزوای بین المللی این کشور منتفی نخواهد بود . بعداً رسانه های آمریكایی مقالاتی را درباره علائم نشت کووید 19 از یک آزمایشگاه در ووهان منتشر كردند. جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا خواستار جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد منشا کووید 19 توسط سرویس های اطلاعاتی کشور خود شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала