پیامدهای فاجعه بار همه گیری کرونا برای کودکان جهان

© Sputnik / Mikhail Kukhtarev /  مراجعه به بانک تصاویر Юные жительницы якутского села Кюсюр
Юные жительницы якутского села Кюсюр - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
مدیر کل سازمان بهداشت جهانی می گوید 23 میلیون کودک به دلیل همه گیری گوید 19 بدون واکسن های اساسی برای بیماری های وحشتناک دیگر مانده اند.

به گزارش اسپوتنیک، همه گیری کووید 19 منجر به کاهش قابل توجه تعداد واکسیناسیون های برنامه ریزی شده علیه بیماری های دیگر برای کودکان در سال 2020 شده است. این مطلب در گزارش مشترک سازمان بهداشت جهانی (WHO) و صندوق کودکان سازمان ملل متحد بیان شده که در وب سایت یونیسف منتشر شده است.

کرونا در ایران؛ فوت ۲۰۱ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
کرونا در ایران؛ فوت ۲۰۱ بیمار در شبانه روز گذشته

طبق آمار این دو سازمان ، 23 میلیون کودک در سال 2020  بطور معمول در مقابل بیماری ها ایمن سازی نشده اند. این رقم 3.7 میلیون نفر بیشتر از یک سال قبل است. در همان زمان ، به احتمال زیاد 17 میلیون نفر در کل سال حتی یک واکسن دریافت نکرده اند و تعداد حتی بیشتری از  کودکان در معرض خطر واکسینه نشدن در آینده قرار دارند.

تدروس ادهانوم قبریسوس مدیرکل WHO  گفت: "در حالی که کشورها سعی در استفاده از واکسن های کووید دارند، ما در رابطه با سایر واکسن ها عقب مانده ایم و کودکان را در معرض خطر ابتلا به بیماری های ویرانگر دیگر اما قابل پیشگیری قرار می دهیم."

وی خاطرنشان کرد که این روند در حال حاضر منجر به شیوع سرخک، فلج اطفال، دیفتری، کزاز و سیاه سرفه شده است و معلوم نیست که آنها در آینده چه عواقبی خواهند داشت. به گفته رئیس WHO، شیوع همزمان  چند بیماری یک فاجعه واقعی برای آسیب پذیرترین جوامع و سیستم های بهداشتی است که در حال حاضر با کووید 19 مبارزه می کنند ، بنابراین سرمایه گذاری در واکسیناسیون کودکان و اطمینان از پوشش دهی برای هر کودک ضروری است.

پیش از این، ویروس شناسان نیاز به طرح موضوع واکسیناسیون نوجوانان علیه ویروس کرونا را برای بحث در اسرع وقت اعلام کردند. به گفته آنها، ادر صورت موفق بودن نتایج  آزمایشات بالینی واکسن کرونا در بزرگسالان باید به واکسیناسیون نوجوانان پرداخت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала