چرا واشنگتن، ایران مورد انتقاد قرار داده است؟

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
کاخ سفید: واشنگتن مایل به دنبال کردن مسیر دیپلماسی برای حصول توافق با ایران درخصوص برجام است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کاخ سفید ضمن تکرار ادعای ساختگی تلاش ایران برای آدم‌ربایی در خاک آمریکا گفت که واشنگتن مایل به دنبال کردن مسیر دیپلماسی برای حصول توافق با ایران درخصوص برجام است.

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره ادعای وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر تلاش عوامل ایران برای آدم‌ربایی در این کشور و تاثیر آن بر مذاکرات وین، به تکرار این ادعا پرداخت و ایران را برای طراحی چنین نقشه ای مورد انتقاد قرار داد.

برجام؛ راهی دشوار برای احیا   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
گزارش و تحلیل
برجام؛ راهی دشوار برای احیا

جن ساکی در ادامه گفت:« آمریکا نگران سایر موضوعات در رابطه با ایران نیز هست و این کشور را یک بازیگر خوب در دنیا در نظر نمی گیرد. اما ما همچنان بر این باوریم که به نفع آمریکا و امنیت ملی ماست که به این رایزنی ها (مذاکرات برجامی) ادامه دهیم زیرا به ما امکان نظارت بیشتر بر برنامه هسته ای ایران را خواهد داد.

بنابراین ما این مذاکرات را دنبال خواهیم کرد. ما به دنبال کردن مسیر دیپلماسی ادامه می دهیم، چیزی که باور داریم به نفع ما است و سازنده خواهد بود».

یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز گفته بود که ما آماده ازسرگیری مذاکرات در وین هستیم اما ایرانی ها به دلیل انتقال ریاست جمهوری به زمان بیشتری نیاز دارند. ما کماکان مایل به دنبال کردن مسیر بازگشت دوجانبه به برجام هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала