هلیا دختر قمه به دست ترند فضای مجازی ایران شد +ویدئو، عکس

© *saipalهلیا دختر قمه به دست ترند فضای مجازی ایران شد
هلیا دختر قمه به دست ترند فضای مجازی ایران شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
درگیری چند نوجوان و قمه کشی دختری به نام "هلیا" سبب فعال شدن هشتگ هلیا و واکنش‌های گسترده‌ی کاربران در صفحات اجتماعی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در روزهای اخیر ویدئوی درگیری چند دختر نوجوان و قمه کشی یکی از آنها به نام "هلیا" در اصفهان از پربازدیدترین‌ ویدئوهای فضای مجازی ایران شده است که بسیاری از کاربران و فعالان اجتماعی در انتقاد از آن واکنش نشان می‌دهند و با هشتگ‌های مختلفی از جمله هلیا، هلیا نکن شر میشه، دهه هشتادی‌ها و غیره به بحث درباره این موضوع می‌پردازند.


ماجرا از این قرار است که تعدای دختر کم سن و سال که تقریبا ۱۵ یا ۱۶ سال سن دارند با یکدیگر قرار می‌گذارند و بحث‌شان بالا می‌گیرد و با یکدیگر درگیر می‌شوند که در این درگیری آنها فحش‌های رکیک و ناسزا به یکدیگر می‌گویند و پس از پرت شدن دختری به نام "هلیا" به داخل باغچه، او از جایش بلند می‌شود و از شلوار خود یک قمه بیرون می‌کشد و برای دختران حاضر در آنجا که با آنها درگیر شده‌ بود خط و نشان می‌کشد. در این میان یکی از دختران با فریاد کشیدن «هلیا نکن شر میشه»، هلیا از استفاده از قمه‌ای که در دست دارد خودداری می‌کند.


پس از بازتاب وسیع این ویدئو علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ضمن اشاره به صدور دستور جهت شناسایی و تشکیل پرونده، شخصیت و مددکاری اجتماعی برای افراد خاطی بر ضرورت بررسی روان شناسی و جامعه‌شناختی برخی رفتارهای"هنجارشکنانه" تاکید کرد.


بسیاری از کاربران ضمن اظهار تاسف از دیدن چنین اتفاقی در میان نوجوانان ایرانی مقصر چنین رفتارهای هنجارشکنانه را خانواده‌های این نوجوانان و برخی مقصر را جامعه می‌دانند. عده‌ای از فعالان اجتماعی معتقدند باید این موضوع به صورت دقیق و مفصل بررسی شود و ویدئوهای وایرال شده از هلیا پاک شود. جمعی نیز عنوان می‌کنند کاربران باید از بازنشر این ویدئو در فضای مجازی اجتناب کنند که موجب الگوسازی برای افراد کم سن و سال نشود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала