هشدار ایران در خصوص سفر به ارمنستان برای واکسیناسیون

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت امور خارجه ایران
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
وزارت خارجه ایران به شهروندان این کشور "هشدار" داده که برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان نروند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران در اطلاعیه‌ای هشدار داده که کلینیک‌های درمانی ارمنستان به طور "محدود" اتباع خارجی را پذیرش می‌کنند برای همین از مردم خواسته به تبلیغات تورهای گردشگری توجه نکنند و از سفر خودداری کنند.

آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون ۶۰ سال به بالا در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
آغاز ثبت‌نام واکسیناسیون ۶۰ سال به بالا در ایران

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که طبق تصمیم وزارت بهداشت جمهوری ارمنستان، واکسیناسیون کرونا فقط در مراکز سیار با واکسن استرازنکا و از روز ۲۴ تیرماه فقط به شرط ده روز اقامت در ارمنستان انجام می‌شود.

شایان ذکر است که با توجه به محدودیت مراکز سیار و تعداد کم واکسن در هر مرکز، فرآیند تزریق می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد و حتی در موارد متعددی پس از انتظار طولانی و چند روزه، واکسیناسیون انجام نشده است.

لذا توصیه می‌شود به تبلیغات تورهای گردشگری در این خصوص توجه نکرده و جهت جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه از سفر به این کشور به قصد واکسیناسیون کرونا جدا خودداری نمایید.

شایان دکر است که با توجه به کند پیش رفتن روند تامین و تزریق واکسن کرونا در ایران، بسیاری از ایرانیان برای تزریق واکسن کرونا به ارمنستان می روند؛ چراکه در ۵ ماه گذشته فقط حدود ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است. دولت ارمنستان نیز از همین فرصت استفاده کرده و بخشی از واکسن کرونا وارداتی خود را به ایرانیان تزریق می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала