مقتدی صدر: مبادا عراق به سرنوشت سوریه و افغانستان دچار شود

© Photo / IRNAمقتدی صدر، رهبر جریان صدر
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
مقتدر صدر، رهبر جریان صدر امروز، پنج‌شنبه اعلام کرد، هرگز در انتخابات آتی عراق که قرار است دهم اکتبر برگزار شود، شرکت نخواهد نمود و درباره خطر دچار شدن این کشور به سرنوشت سوریه و افغانستان هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، صدر در سخنرانی تلویزیونی خود که امروز (پنج‌شنبه) انجام شد با انتقاد از نیروهای سیاسی عراق گفت که آنان در عملکرد خود به عقل و شرع عمل نکردند و همه ــ به گفته وی ــ «دنبال قدرت و پول و سلاح هستند».

او افزود: در راستای نجات میهن «که فاسدان آن را به آتش کشیده و می‌کشند، اعلام می‌کنم که در انتخابات شرکت نمی‌کنم و از همه کسانی که در دولت فعلی و آینده به ما اعلام وابستگی می‌کنند اعلام برائت می‌کنم».

دیدار وزیر اطلاعات ایران با رئیس جمهور عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
دیدار وزیر اطلاعات ایران با رئیس جمهور عراق

صدر تأکید کرد که «همه این افراد یا کوتاهی کرده‌اند یا درگیر فساد شده‌اند و همه باید حساب پس دهند».

او از ملت عراق خواست که از وطنشان «در برابر فاسدان و سرسپردگان و دنبال‌کنندگان عادی‌سازی روابط با اسرائیل دفاع کنند» و عراق را به آنها نفروشند.

مقتدی صدر هشدار داد که باید همه هشیار باشند «مبادا عراق به سرنوشت سوریه و افغانستان و دیگر کشورهایی مبتلا شود که قربانی سیاست‌های داخلی و منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شده‌اند».

او افزود که از مسؤولیت فرار نمی‌کند اما آنچه در عراق رخ می‌دهد «نقشه‌ شیطانی بین‌المللی برای آتش زدن عراق و ملت عراق و  به ذلت کشیدن آن از بیم به قدرت رسیدن عاشقان اصلاح است که به عشق میهن با فساد مبارزه می‌کنند».

او در پایان آرزوی موفقیت در اجرای انتخابات کرد و گفت که امیدوار است طرفداران اصلاحات در آن به قدرت برسند و مفسدان کنار روند.

گفتنی است که حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین ناصریه موجب افزایش انتقادات از عملکرد گروه‌های وابسته به جریان صدر شد.

از سوی دیگر، تلاشی پارلمانی برای جمع آوری امضا جهت استیضاح مصطفی الکاظمی و چه بسا تلاش برای سلب رای اعتماد از دولتش در سایه فاجعه بیمارستان امام حسین در ناصریه در جریان است.

 مقتدی صدر، روحانی شیعه و سیاست‌مدار عراقی است، که از رهبران شیعیان عراق است. وی پنجمین فرزند سید محمد صدر و شناخته شده‌ترین بازمانده از خاندان صدر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала