مقررات جدید ورود به خاک ارمنستان برای ایرانیان

© Flickr / young shanahanمقررات جدید ورود به خاک ارمنستان برای ایرانیان
مقررات جدید ورود به خاک ارمنستان برای ایرانیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان از شهروندان ایرانی خواست که در برنامه ریزی سفر خود به ارمنستان به محدودیت های مذکور توجه کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایروان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طبق تصمیم وزارت بهداشت جمهوری ارمنستان، واکسیناسیون کرونا طبق محدودیت‌های اعلام شده وزارت بهداشت ارمنستان، فقط در مراکز سیار با واکسن آسترازنکا و از روز 24 تیرماه فقط به شرط 10 روز اقامت انجام می‌شود.

همچنین ذکر شده است که با توجه به محدودیت مراکز سیار و تعداد کم واکسن در هر مرکز، فرآیند تزریق می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد.

سفارت ایران در ارمنستان در اطلاعیه دیگری نیز به مقررات جدید ورود به ارمنستان توسط وزارت بهداشت ارمنستان در روز دوشنبه 21 تیرماه، از مرزهای زمینی و هوایی اشاره کرده و خاطر نشان کرد: در زمان ورود به کشور ارمنستان، مسافر باید یکی از دو مدرک زیر را به همراه داشته باشد: یا نتیجه تست منفی تشخیص بیماری کرونا که بیش‌تر از 72 ساعت از آن نگذشته باشد، یا گواهی واکسیناسیون کامل در برابر بیماری کووید؛ در صورتی که واکسن مورد استفاده، یک دُزی باشد، گواهی واکسیناسیون باید به گذشت حداقل 28 روز از زمان واکسیناسیون و در صورتی که واکسن طی چندین دُز تزریق می‌شود به گذشت حداقل 14 روز از تاریخ دریافت آخرین دُز آن اشاره داشته باشد.

در این اطلاعیه ذکر شده است: برای کودکان تا سن یک سال (11 ماه و 29 روز) نیاز به تست منفی و یا گواهی واکسن نیست. در صورت عدم ارائه گواهی، فرد باید در مراکز مستقر در پایانه‌های مرزی و یا فرودگاه، مورد آزمایش کرونا قرار گیرد و تا حصول نتیجه منفی آزمایش، قرنطینه اجباری شود. نتیجه آزمایش در سامانه Armed ثبت می‌شود و طی مدت 48 ساعت در اختیار شخص قرار می‌گیرد. در صورت منفی بودن جواب آزمایش، فرد از قرنطینه خارج می‌شود.

انبوه جمعیت ایرانیان در مرز ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
انبوه جمعیت ایرانیان در مرز ارمنستان برای دریافت واکسن کرونا +ویدئو، عکس

همچنین در این اطلاعیه آمده است: گواهی آزمایش کرونا باید به زبان ارمنی، روسی و یا انگلیسی باشد و مشخصات مرکز انجام تست و فرم مشخصات رئیس آن مرکز، نام و نام خانوادگی فرد، شماره کارت شناسایی، تاریخ تولد (روز و ماه و سال)، نتیجه آزمایش و تاریخ نمونه‌گیری را شامل شود و توسط ریاست مرکز انجام آزمایش، امضا و به مهر آن مرکز مهمور شده باشد.

همچنین ذکر شده است: گواهی واکسن به زبان ارمنی، انگلیسی و یا روسی باشد و فرم حاوی نام رئیس مرکز انجام واکسیناسیون، نام و نام خانوادگی فردی که واکسن دریافت نموده، شماره کارت شناسایی فرد، تاریخ تولد، عنوان واکسن، شماره سریال و تاریخ دریافت هر دوز را شامل شود و توسط ریاست مرکز انجام آزمایش امضا و به مهر مرکز مذکور مهمور شود و می‌تواند حاوی کد (QR) باشد که از طریق آن می‌توان به جزئیات گواهی واکسیناسیون دسترسی پیدا کرد.

براساس این اطلاعیه، گواهی که مسافر ارائه می‌کند باید بر اساس اصل عمل متقابل، توسط نهاد ذیصلاح در جمهور ارمنستان قابل پذیرش باشد. فرد همچنین می‌تواند گواهی واکسن را از طریق نرم‌افزار گوشی تلفن همراه ارائه دهد و یا آن را از تلفن همراه بر روی کاغذ چاپ و ارائه کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала