وزیر ارتباطات ایران درمورد مذاکره با تلگرام تعریف کرد

© Photo / IRNAمحمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد پس از مهاجرت کاربران ایرانی به تلگرام، با نظر دادستان وقت کل کشور در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مذاکره با تلگرام در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک،  آذری جهرمی امروز در کانال تلگرامی خود به نام وقایع درباره قضیه مذاکرات با این پیام رسان توضیحاتی ارائه کرده و نوشت: پس از مهاجرت کاربران ایرانی به تلگرام، با نظر دادستان وقت کل کشور در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مذاکره با تلگرام در دستور کار قرار گرفت. مذاکرات پیگیری شد و تفاهماتی هم صورت گرفت. استقرار سرورهای تلگرام در ایران، حذف کانال‌هایی با مصادیق پنج‌گانه از جمله تفاهمات بود. گزارش‌های هفتگی از اقدامات هم برای مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شد.

قبل از فیلترینگ، بیش از ۸۰ درصد از کاربران ایرانی از پیام رسان تلگرام استفاده می‌کردند. تا شهریور ۱۳۹۵، بیش از ۲۰ میلیون کاربر ایرانی در تلگرام فعالیت می‌کردند. تلگرام در اواخر ماه مارس ۲۰۱۸ اعلام کرد که نزدیک به ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد که بیش از ۴۰ میلیون نفر از کاربران آن (یک پنجم کل کاربران) در ایران بودند.بر پایه نظرسنجی انجام‌شده از سوی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، تلگرام تا پیش از فیلتر شدن، محبوب‌ترین پیام‌رسان بود. به گونه‌ای که در سال ۱۳۹۶، ۶۲٫۲ درصد ایرانیان عضو آن بوده‌اند. فیلتر تلگرام در ایران تا امروز هم ادامه دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала