دستور نمکی برای واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال در ۵ استان

© Photo / Tasnimدستور نمکی برای واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال
دستور نمکی برای واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با تاکید بر واکسیناسیون جمعیت بالای ۵۰ سال ساکن در استان‌های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان وخراسان جنوبی، واکسیناسیون عشایر کوچ رو را نیز از اول مرداد ماه اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبدا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در این نامه خطاب به علیرضا رییسی تصریح کرد: شایسته است باتوجه به امکان تهیه واکسن و خطرپذیری استان های جنوبی و جنوب شرقی و شرق کشور موارد زیر اجرا شود.

۱ - علاوه بر استان سیستان و بلوچستان جمعیت های بالای ۵۰ سال ساکن در استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی تحت پوشش واکسیناسیون کووید قرار گیرند.

کرونا در ایران؛ فوت ۱۸۴ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
کرونا در ایران؛ فوت ۱۸۴ بیمار در شبانه روز گذشته

۲ - به جز جزایر کیش و قشم که در مرحله بعدی اعلام خواهد شد، جمعیت ساکن کلیه جزایر خلیج همیشه فارس، از ۱۸ سال به بالا واکسینه شوند. (این پوشش شامل جمعیت مواج و غیربومی نمی شود. البته کلیه ساکنین دائم، بومی تلقی می ‌شوند.)

۳ - همکاران عزیزمان در دانشگاه های علوم پزشکی دقت فرمایند که اولا، سکونت افراد محرز گردد،  ثانیا، با نوبت دهی به گونه ای عمل کنند که تراکم ایجاد نشود و ثالثا، از نظر تأمین به موقع واکسن در حد سهمیه مورد نیاز، قبلاً اقدام گردد.

۴ - پیرو مذاکرات قبلی واکسیناسیون عشایرکوچ رو از ۱۸ سال به بالا نیز از اول مرداد انجام شود. در نقاطی از استان های مذکور که امکان مراجعه مردم میسر نیست، اکیپ های سیار با امکانات کافی (پزشک عمومی ناظر، واکسیناتور و عوامل کمکی دیگر) اعزام شوند که در این راستا می توان از همراهان عزیزمان در سازمان اورژانس، سازمان بسیج و در قالب همکاری مشترک در طرح شهید سلیمانی بهره گرفت.

به گزارش ایرنا، استان های سیستان وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و خراسان جنوبی از جمله استان های با درگیری بالا در خیر پنجم کرونا با سویه هندی یا دلتای آن هستند.

بر اساس اعلام روز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه وزارت بهداشت، ۱۶۹ شهرستان در وضعیت قرمز خیز پنجم کرونا با سویه هندی در حال اوج‌گیری در تمام مناطق کشور است.  

تا کنون ۵ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۷۸۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۳۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۱۶ دُز رسید.

همچنین از ابتدای شیوع ویروش کرونا(اویل اسفند ۹۸) تا امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه ۸۶ هزار و ۳۹۱ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала