تایید ارتباط آمریکا با قاتلان رئیس جمهور هائیتی

© AP Photo / Rebecca Blackwellتایید ارتباط آمریکا با قاتلان رئیس جمهور هائیتی
تایید ارتباط آمریکا با قاتلان رئیس جمهور هائیتی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
رابطه آژانس مبارزه با مواد مخدر آمریکا DEA با قاتلان رئیس جمهور هائیتی جوینل مویز تأیید قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه، گروه قاتلان رئیس جمهور هائیتی، این اطلاعات مبنی بر دخالت امریکا در قتل رئیس جمهور هائیتی را تایید کردند، همچنین گفت که آژانس به مقامات هائیتی در دستگیری عامل ادعا شده کمک کرده است.

 رئیس جمهور هائیتی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2021
خبرچینان سابق آمریکایی، مظنونان ترور رئیس جمهور هائیتی

اطلاعاتی مبنی بر اینکه برخی از قاتلان با سازمان های اجرای قانون ایالات متحده از جمله FBI ارتباط داشتند، در اوایل 13 ژوئیه منتشر شد. گزارش شده بود که پس از ترور رهبر کشور هائیتی، یک فرد مطلع با کارمندان بخش تماس گرفته است. آنها به نوبه خود وی را به تسلیم مقامات محلی فراخوانده و این تماس ها را به مقامات در هائیتی اطلاع دادند.

امروز وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقات خود را در مورد ترور رئیس جمهور هائیتی انجام خواهد داد.

مقامات هائیتی هفته گذشته دو مرد دارای تابعیت دوگانه هائیتی- آمریکا را به اتهام دست داشتن در حمله مرگبار به جونیل موئیس رئیس جمهور این کشور تفهیم اتهام کردند.

تعدادی از شرکت کنندگان در ترور رئیس جمهور هائیتی «مزدوران کلمبیایی بودند که از طریق شرکت مستقر در فلوریدا استخدام شده بودند و در عرصه امنیتی کار می کردند». این عملیات از سوی کریستیان امانوئل سانون هماهنگ می شد که اکنون در هائیتی در بازداشت بسر می برد.

گفتنی است رئیس جمهور هاییتی، چهارشنبه گذشته در حمله مهاجمان مسلح در خانه خود کشته و همسرش نیز زخمی شد. گروهی متشکل از ۲۶ نفر در این اقدام تروریستی دست داشتند. تاکنون ۱۷ کلمبیایی و ۳ آمریکایی در ارتباط با قتل رئیس جمهور هائیتی بازداشت و ۳ نفر هم کشته شده اند.

مویس 53 ساله روز چهارشنبه در خانه اش هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد. مقام های رسمی اعلام کرده اند که گروهی از قاتلان خارجی و آموزش دیده در این ترور نقش داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала