اعتراض دامداران خوزستانی به شیوه‌ای جدید +ویدئو

© Sputnikاعتراض دامداران خوزستانی به شیوه‌ای جدید
اعتراض دامداران خوزستانی به شیوه‌ای جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.07.2021
اشتراک
دامدار عصبانی به نشانه اعتراض گاومیش خود را در اداره آب و فاضلاب رها کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به تازگی ویدئوی انتشار یافته از یک دامدار خوزستانی که به نشانه اعتراض دام‌های خود را در اداره آب و فاضلاب استان خوزستان رها کرده بود با واکنش کاربران فضای مجازی همراه شده است.


در کشور ایران در نقاطی از سرزمین خوزستان مردمی زندگی می‌کنند که به پرورش گاومیش مشغولند و از این راه، امرار معاش می‌کنند. آن‌ها خود را وارث صنعت گاومیش داری امروزی می‌دانند. با وجود مشکلاتی هم‌چون بی‌آبی، پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ها، دیگر رمقی برای آن‌ها باقی نمانده است. علاوه بر این، مشکلات دیگری برای آن‌ها بوجود آمده است. یکی از الزامات زیست محیطی نگهداری گاومیش‌ها، زندگی در کنار آب است، یعنی علاوه بر شرب، گاومیش‌ها باید چند ساعتی را در آب باشند، پس عملا بدون آب امکان ادامه حیات را ندارند. به همین دلیل عده‌ا‌ی مجبور به فروش گاومیش‌های خود که از آن‌ها به عنوان ارث اجدادی خود یاد می‌کنند نموده‌اند.


علاوه بر آن از جمله مشکلاتی که دامداران خوزستانی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بالا بودن قیمت علوفه و هزینه‌های نگه‌‌داری گاومیش‌ها می‌باشد، زمانی بود سازمان جهاد کشاورزی بخش زیادی از هزینه‌های تامین علوفه دا‌م‌ها را به دامداران پرداخت می‌کرد اما در چند سال اخیر، علاوه بر قطع علوفه یارانه‌ای، دچار معضل علوفه گران نیز شده‌اند. قطع علوفه یارانه‌ای ضرر بزرگی بود که گاومیش داران را به ورشکستگی کشاند. همچنین به دلیل بی‌آبی و خشک و شور شدن آب رودخانه‌های کرخه و کارون گاومیش‌ها ضعیف و کم شیر شده‌اند و دامداران ناچار به سقط کردن دام‌هایشان شده‌اند.


تعدادی از کاربران به اقدام دامدار عصبانی واکنش مثبت نشان دادند و به مشکلات دامداران حاشیه رودخانه‌ها اشاره کردند و برای حل مشکلات آنان، خواستار راهکار از سوی مقامات دولتی شدند. جمعی دیگر از کاربران نسبت به بی‌آبی و خشک شدن آب رودخانه‌ها ابراز نگرانی کردند. همچنین عده‌ای، علت قطعی‌های مکرر برق را در چند هفته اخیر، خارج شدن نیروگاه‌های آبی دو رودخانه کرخه و کارون، به دلیل کم شدن آب این دو رودخانه دانسته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала