محدودیت پروازی از ایران به 39 کشور جهان

© Photo / Isnaایران ایر
ایران ایر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
کارشناس: کشورهایی که در فهرست کشورهای پرخطر قرار دارند، ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ایران  با اشاره به  محدودیت پروازی به ۳۹ کشور، اظهار داشت که کشورهایی که در فهرست کشورهای پرخطر قرار دارند، ملزم به انجام تست مجدد در ایران و رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

وی د رادامه افزود: « پرواز از مبدا و مقصد کشورهایی که در فهرست شرایط ویژه قرار دارند، همچنان ممنوع بوده و کشورهایی که در فهرست کشورهای پرخطر قرار دارند، ملزم به انجام تست مجدد در ایران و رعایت الزامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

لغو محدودیت سفر به روسیه برای شهروندان ۴ کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2021
لغو محدودیت سفر به روسیه برای شهروندان ۴ کشور

کشورهای هند، بوتسوانای، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موازامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا در فهرست کشورهای با شرایط ویژه دارای  سویه  انگلیسی ویروس کرونا قرار دارند. همچنین کشورهای فرانسه، پاکستان، آلبانی، آندورا، بحرین، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، کلمبیا، مصر، اکوادور، مجارستان، اردن، کوزوو، لتونی، لبنان، مالت، مولداوی، مونتگرو، مقدونیه شمالی، فلسطین، سنت لوسیا، صربستان، سیشل، اسلوانی، سوئد، سوریه، تانزانیا و امارات متحده عربی در فهرست کشورهای پرخطر با بروز بالای بیماری قرار دارند.

عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای ۸ سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار ۹۶ ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

از اواخر خرداد ماه پروازها از/به کشور فرانسه و پاکستان مجددا برقرار شده و در صورت ارائه دستور العمل جدید توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات لازم در این خصوص انجام می‌شود.

تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ گونه دستور العمل و یا ابلاغیه جدیدی مبنی  بر نحوه جابه جایی مسافر به کشورهای خارجی اعلام نکرده و سازمان هواپیمایی کشور آمادگی کامل برای همکاری با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد.

کاربران نسبت به محدودیت های پروازی واکنش های گوناگونی نشان دادند که با برخی از آن ها آشنا می شویم:

کاربر دیگری نوشته:

​و واکنش کاربر دیگری بدین شکل بود:

ولی تیموری معاون گردشگری ایران در این زمینه گفته بود که هم‌اینک مرزها برای ترددهای بین‌المللی با رعایت پروتکل‌ها باز است و تردد هم انجام می‌شود. ایرانی‌های خارج از کشور و اتباعی که به روادید نیاز ندارند، نیز محدودیتی برای سفر به ایران ندارند. ضمن این‌که روادید کاری، دانشجویی و درمان (گردشگری سلامت) برای شهروندان خارجی صادر می‌شود. برای ازسرگیری صدور روادید گردشگری از نیمه دوم تیرماه نیز قول داده شده است.

بر اساس مقررات جدید، ایرانی‌های خارج از کشور و اتباعی که به روادید نیاز ندارند محدودیتی برای سفر به ایران ندارند.

مقررات سفر به ایران زمانی اعلام شده است که نوع جهش‌یافته دلتا در برخی نقاط کشور از جمله استان سیستان و بلوچستان که در مرز پاکستان واقع شده به طور بی‌سابقه‌ای در حال گسترش است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала