آیا واکسن آنفلوآنزا می تواند مانع از بروز عوارض کرونا شود؟

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن
واکسن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
تزریق سالانه‌ واکسن آنفلوانزا، خطر سکته مغزی، سپسیس و ترومبوز سیاهرگی عمقی ناشی از ویروس کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «YorkAlert»، بررسی داده‌های مربوط به بیماران در سراسر جهان نشان می‌دهد که تزریق سالانه‌ی واکسن  آنفلوانزا، خطر سکته مغزی، سپسیس و ترومبوز سیاهرگی عمقی ناشی از ویروس کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

یک واکسن برای تمام ویروس های آنفلوآنزا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2020
یک واکسن برای تمام ویروس های آنفلوآنزا

تحقیقات جدیدی که امسال در کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی اروپا(ECCMID) به صورت آنلاین ارائه شد نشان می‌دهد که واکسن آنفلوانزا ممکن است بتواند از افراد در برابر برخی از عوارض کووید-۱۹ محافظت کند.

بررسی‌ها نشان داد که افرادی که واکسن آنفلوانزا دریافت نکرده بودند به طور قابل توجهی(بیش از ۲۰ درصد) در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند. این افراد تا ۵۸ درصد بیشتر به اورژانس مراجعه کردند و دچار سکته مغزی شدند. همچنین تا ۴۰ درصد بیشتر دچار ترومبوز سیاهرگی عمقی شدند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند که نتایج تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که واکسن آنفلوانزا از ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ جلوگیری می‌کند اما تحقیقات بیشتری برای اثبات این موضوع و درک ارتباط میان این واکسن و کووید-۱۹ باید انجام شود. در آینده واکسن آنفلوانزا می‌تواند به کمک کشورهایی بیاید که دچار کمبود واکسن کووید-۱۹ هستند.

با این حال واکسن آنفلوانزا نمی‌تواند جایگزین واکسن کووید-۱۹ باشد و ما همه را به دریافت واکسن کووید-۱۹ تشویق می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала