اوليانوف: بدهى بوشهر زياد است، اما پس از رفع تحريم ها باید در اولویت قرار بگیرد

© Photo / The State Atomic Energy Corporation ROSATOM اولیانوف: پس از رفع تحریم ها علیه ایران، پرداخت بدهی ایران به روسیه در بوشهر در اولویت قرار بگیرد
 اولیانوف: پس از رفع تحریم ها علیه ایران، پرداخت بدهی ایران به روسیه در بوشهر در اولویت قرار بگیرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین اعلام نمود که تحریم های اصلی علیه ایران می تواند در ماه آگوست با احیای توافق هسته ای برجام برداشته شود.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین، گفت: در صورت انجام توافق، تحریم اصلی آمریکا علیه ایران در ماه اوت لغو می شود".

اولیانوف رفتار ایران و آمریکا در مذاکرات را عملگرایانه ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اولیانوف رفتار ایران و آمریکا در مذاکرات را عملگرایانه ارزیابی کرد

وی گفت: "اگر ما موفق به توافق در مورد از سرگیری توافق هسته ای شویم، شاید در ماه اوت تحریم های اصلی آمریکا برداشته شود. ایران قادر خواهد بود آزادانه با نفت خود تجارت کند. بر این اساس ، درآمد مناسب به خزانه داری ایران واریز می شود".

اولیانوف در ادامه تصریح کرد که این وجوه باید به عنوان اولویت برای پرداخت بدهی های ایران به روسیه در بوشهر که تا کنون به "مبالغ بسیار قابل توجهی" رسیده است، استفاده شود.

اولیانوف پیش از این تصریح کرد که کار بر روی احیای برجام تقریبا 90 درصد تکمیل شده است، برخی موارد سیاسی از جمله موضوعات مربوط به تعهدات آمریکا باقی مانده است.

روز سه شنبه، ایران به آژانس انرژی هسته ای اعلام کرد که اکسید اورانیوم غنی شده تا 20 درصد به آزمایشگاه کارخانه پیل سوختی در اصفهان تحویل داده می شود و در آنجا به فلوراید اورانیوم تبدیل می شود و سپس به فلز اورانیوم تبدیل می شود و تا 20 درصد غنی می شود. اما آژانس انرژی هسته ای به نوبه خود گفت که ایران فلز اورانیوم غنی شده تا 20 درصد برای یک راکتور تحقیقاتی در تهران تولید خواهد کرد. وزیران امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان عصر سه شنبه در بیانیه مشترکی تأکید کردند که برنامه های تهران نقض جدی تعهدات خود تحت برجام است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز از برنامه های تهران ابراز نگرانی کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала