اعلام جزئیات مذاکره مسئولان ایرانی با مقامات آمریکا

© Photo / IRNA اعلام جزئیات مذاکره مسئولان و مقامات ایرانی با مقامات آمریکا
 اعلام جزئیات مذاکره مسئولان و مقامات ایرانی با مقامات آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
اخیرا طرحی با عنوان «ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی با مقامات آمریکا» اعلام وصول شده و در دستور کار مجلس قرار گرفته است و تخلف از احکام موجب مجازات تعزیری درجه چهار (حبس بیش از پنج تا ده سال) خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، اخیرا طرحی با عنوان «ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی با مقامات آمریکا» در دستور کار مجلس ایران قرار گرفته است که با تصویب آن، هرگونه شروع به مذاکره یا مذاکره مسؤولان و مقامات ایران با مقامات آمریکایی بدون اجازه و تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع می‌‌شود.

تخلف از احکام این قانون مستوجب مجازات تعزیری درجه چهار (حبس بیش از پنج تا ده سال، جزای نقدی بیش از یکصد و هشتاد میلیون ریال تا سیصد و شصت میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و عمومی) خواهد بود.

آمریکا: هر کسی را که مخالف بازگرداندن تحریم ها علیه ایران باشد، مجازات می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2020
آمریکا: هر کسی را که مخالف بازگرداندن تحریم ها علیه ایران باشد، مجازات می کنیم

متن کامل طرح ممنوعیت مذاکره مسئولان و مقامات ایران با مقامات آمریکا به شرح زیر است:

مقامات ایالات متحده آمریکا همواره از طرق مختلف علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و مقامات کشورمان اقدامات نظامی، اطلاعاتی، ضد حقوق بشری و تحریم را به طور مستقیم و یا در پوشش فعالیت‌های اقتصادی، علمی، پزشکی، بیولوژیکی و صنعتی خود انجام داده اند و اقدام نابخردانه و شرم آور مقامات آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد پاسدار شهید قاسم سلیمانی یکی از مصادیق بارز آنها در جنایت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و بشریت است. رئیس جمهور آمریکا در موارد متعدد مقامات و نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان تروریست معرفی نموده و ایشان را تحریم کرده است.

متأسفانه در برجام شاهد بد عهدی مقامات آمریکایی بوده و علت این بد عهدی نیز این بود که علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران محتوای برجام را به گونه دیگری جلوه داده و مفاد واقعی برجام را برای نمایندگان مردم واضح و کامل بیان نکردند و این منجر به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی شد. لذا برای جلوگیری از سوء استفاده مجدد مقامات و مسئولان دولتی و عدم استفاده از تبلیغات در خصوص مذاکره با مقامات آمریکایی جهت فشار به مجلس شورای اسلامی لازم و ضروری است هر دولتی قبل از هرگونه مذاکره با مقامات آمریکایی ابتدا موضوع مذاکره با مقامات آمریکایی را به تصویب مجلس برساند و پس از اجاره مجلس مجاز خواهد بود که برای مذاکره اقدام کند.

لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

طرح ممنوعیت مذاکره مسؤولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی

ماده واحده - از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون، هر گونه شروع به مذاکره یا مذاکره مسوولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران با مقامات آمریکایی بدون اجازه و تصویب مجلس شورای اسلامی ممنوع است.

تبصره ۱- اجرای احکام مقرر در این قانون رافع تکالیف قانونی در اصول هفتاد و هفتم (۷۷)، یکصد و بیست و پنجم (۱۲۵) و یکصد و سی و نهم (۱۳۹) قانون اساسی و دیگر تکالیف قانونی در خصوص طی مراحل قانونی تصویب موافقت‌نامه‌ها، عهد نامه‌ها، معاهدات بین المللی نیست.

تبصره ۲- تخلف از احکام این قانون مستوجب مجازات تعزیری درجه چهار می‌باشد.

تبصره ۳- آیین نامه اجرائی این قانون ظرف مدت دو ماه توسط وزرات امور خارجه با همکاری وزارتخانه‌های اطلاعات و دادگستری و اطلاعات سپاه تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала