مشاغلی که در معرض بیشتر ابتلا به کووید و آنفولانزا هستند

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehمشاغلی که در معرض بیشتر ابتلا به کووید و آنفولانزا هستند
مشاغلی که در معرض بیشتر ابتلا به کووید و آنفولانزا هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
شغل افراد ممکن است خطر ابتلا به آنفولانزا به طور قابل توجهی افزایش داده و همچنین در گسترش سایر بیماری های عفونی شامل کووید ۱۹ نیز موثر باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به‌طور میانگین افراد شاغل به میزان ۳۵ درصد بیشتر از افراد بیکار به آنفولانزا مبتلا می شوند. در عین حال تجزیه و تحلیل داده‌های فدرال ایالات‌متحده اختلاف زیادی در این زمینه بین مشاغل خاص و صنایع را آشکار کرد. 

هرچه ارتباط افراد با دیگران بیشتر باشد، خطر ابتلا به آنفلوآنزا نیز بیشتر می شود. افرادی که در کار فروش هستند ۴۱ درصد بیشتر از کشاورزان و افرادی که در مشاغل آموزش‌وپرورش، بهداشت و خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند ۵۲ درصد بیشتر از معدنکاران در معرض ابتلا قرار دارند.

طبق تحقیقات انجام شده که در مجله اقتصاد عمومی چاپ شده است، این ارقام در سال‌های همه‌گیری آنفلوآنزا بالاتر است و از نظر اندازه شرکت، تعداد مشاغل و ساعات کار نیز تفاوت دارد. 

آسیب پذیرترین سن در برابر سویه هندی کرونا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
آسیب پذیرترین سن در برابر سویه هندی کرونا

محققان می گویند که یافته‌های آنان می‌تواند سیاست‌های دولت را در چندین موضوع شرکت‌های خصوصی ازجمله طراحی و مدیریت فضاهای کار فیزیکی تا سیاست‌های مرخصی استعلاجی و کار از راه دور تحت تاثیر قرار دهد.

محقق این تحقیق، دانگیا کوه، استادیار اقتصاد در دانشگاه آرکانزاس و کالج تجارت سام ام والتون بیان داشت: این یافته‌ها نباید کسی را متعجب کند. امیدواریم که آنها برای درک شیوع آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های عفونی منتقل شده از طریق قطرات تنفسی یا بیماری‌های ناشی از تماس نزدیک انسان‌ها با یکدیگر ازجمله سارس و کووید موثر باشند.

وی گفت: این نتایج مسیری را برای ارزیابی سیاست‌های غیر دارویی برای مبارزه با سرایت و احتمالا بیماری‌های همه‌گیر ارائه می‌کند.از این نظر فکر می‌کنیم این نتایج زمینه‌ای برای سیاستی سازمانی فراهم کرده که هم از کارگران محافظت و هم تولید و کارایی را بهینه می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала