ابتلای ۱۴ کودک به ویروس دلتا در یک جشن تولد در ایران

© AP Photo / Mukhtar Khanابتلای ۱۴ کودک به ویروس دلتا در یک جشن تولد در ایران
ابتلای ۱۴ کودک به ویروس دلتا در یک جشن تولد در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ایران احتمال ابتلا به ویروس دلتا در چند ثانیه تماس با فرد مبتلا را بیشتر از سایر ویروس‌ها دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ایران اظهار داشت: چند ثانیه تماس با فرد مبتلا به ویروس دلتا احتمال انتقال بالاتری نسبت به ویروس‌های دیگر دارد و شما را آلوده می‌کند، قبلاً در رابطه با ویروس ووهان می گفتند اگر من و شما ماسک نداشته باشیم در مسافت کمتر از یک متر به مدت ۱۵ دقیقه با یکدیگر ارتباط داشته باشیم بیماری را از یکدیگر می‌گیریم اما الان می‌گویند این رقم ها به ثانیه و دقیقه رسیده است.

ویژگی‌های سویه دلتا ویروس کرونا چه هستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.07.2021
ویژگی‌های سویه دلتا ویروس کرونا چه هستند؟

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ایران افزود: مراجعه کننده‌ای داشتم که می‌گفت کودکمان را به یک جشن تولد دعوت کردند و با وجودی که کودک ماسک به صورت داشت و بلافاصله از مراسم بیرون آمده اما تعریف می‌کرد که یک لحظه که ماسک را برداشته به ویروس مبتلا شده است. در کل از آن جشن تولد ۱۳ الی ۱۴ کودک به ما جهت درمان کرونا مراجعه کردند، تنها با یک ماسکی که در تولد برداشتند.

مردانی تصریح کرد: این ویروس دلتا تفاوت‌هایی با ویروس قبلی دارد که مردم می‌توانند تشخیص دهند، یک موضوع این است که مردم فکر می‌کنند هر کسی به ویروس دلتا مبتلا شود می‌میرد در صورتی که اینطور نیست. اما این ویروس مشخصه‌هایی دارد، مثلا سریع‌ترین گونه‌ی جهش یافته است، به سرعت یک نفر همه‌ی اعضای خانه را مبتلا می‌کند، شدتش بالا است و طی دو روز در ریه پیش روی می‌کند، جوان و کودک را هم بیشتر از قبل درگیر می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала