رکورد 70 درجه ای گرما در یکی از کشورهای خاورمیانه

© Fotolia / Arlo Magicmanرکورد 70 درجه ای گرما در یکی از کشورهای خاورمیانه
رکورد 70 درجه ای گرما در یکی از کشورهای خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
اشتراک
دمای هوا در زیر خورشید در کویت تا 70 درجه سانتیگراد افزایش یافت و میزان گرما در سایه در این کشور 53.3 درجه بوده که رکورد و بی سابقه است.

به گزارش اسپوتنیک، خاطرنشان می شود که این گرمترین تابستان در این شیخ نشین خاورمیانه طی 70 سال گذشته است. این دمای شدید از موقعیت گرمسیری کویت و همچنین پدیده موسوم به رکود فصلی هندی، یک چرخند گرمسیری در اقیانوس هند ناشی شده است.

هشدار دانشمندان درباره شروع دوره گرمای غیرممکن در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
می دانید چه کشورهایی به دلیل گرمایش جهانی در معرض خطر نابودی قرار دارند؟

در خلیج فارس، تابستان به دلیل تفاوت زیادی که بین فشار جو و رکود فصلی هندی وجود دارد، به طور سنتی فصل وزش بادهای  شدید است. دانشمندان بر این باورند که میانگین دمای هوا در  تابستان در کویت طی 50 سال می تواند به 60 درجه برسد.

با این حال گروه هواشناسی تحت اداره کل هواپیمایی کشوری کویت گرمای 53 درجه را تأیید نکرد. متخصصان هواشناسی ئر این نهاد می گویند شاید دماسنج های موجود در اتومبیل ها تا 70 درجه سانتیگراد نشان داده باشند اما هوا تا این حد گرم نشده است.

پیش از این دانشمندان اطلاع داده بودند که تغییرات آب و هوایی باعث افزایش ابتلا به مالاریا وتب  دنگی ناشی از پشه شده است. دانشمندان بر این باورند که افزایش انتشار گازهای گلخانه ای پشه ها را خطرناک تر کرده است، زیرا گرم شدن کره زمین بر طول فصل انتقال بیماری ها به  انسان از طریق گزش حشرات تأثیر می گذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала