رئیس جمهور ایران: آماده واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار نفر هستیم

© AP Photo / Iranian Presidency Officeرئیس جمهور ایران: آماده واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار نفر هستیم
رئیس جمهور ایران: آماده واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار نفر هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
اشتراک
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد آماده واکسیناسیون روزانه ۵۰۰ هزار نفر هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی با بیان اینکه تزریق واکسن از امروز بیش از هفته‌های گذشته شروع شده است، گفت: این آمادگی وجود دارد تا روزی ۵۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شوند و این امر، امید بسیار و همچنین مصونیت ایجاد می‌کند و خطر مرگ را کاهش می دهد.

واکسن کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
تکذیب خرابکاری آمریکا در خط تولید واکسن کوو ایران برکت/ آغاز واکسیناسیون با این واکسن

وی ادامه داد: هم در واکسن داخلی و هم خارجی دچار مشکل بودیم در واکسن داخلی همه کمک‌ها را کردیم اما از نظر توانمندی کشور، برای رسیدن به واکسن‌های فراوان و کارهای صنعتی در این زمینه، فاصله داشتیم. فکر می‌کردیم دو ماه زودتر به نقطه امروز برسیم که البته با فاصله رسیدیم.

رییس دولت دوازدهم با اشاره به مشکلات دولت در زمینه تامین واکسن خارجی هم گفت: گرفتاری ما در واکسن خارجی پول، ارز و جابجایی پول بود این گرفتاری‌های مفصل را حل و فصل کردیم اما امروز کمبود واکسن مطرح است. کشوری به ما قول می‌دهد هفته آینده این مقدار واکسن بفرستد، اما خود آن کشور گرفتار می‌شود و می‌گوید برای نیازمندی های داخلی به واکسن نیاز دارد و موجب تأخیر رسیدن واکسن دست ما می‌شود. الان شرایط مناسب است و این هفته و هفته آینده با شرایط بهتری قرار است کارها را پیش ببریم.

رییس جمهوری اظهار کرد: در مراکز قرمز و نارنجی در رعایت پروتکل‌ها باید دقت بیشتری انجام شود و  باشگاه‌های بدنسازی، سینماها، بازارها و سالن‌های سرپوشیده، نمایشگاه‌های عمومی، شهربازی ها، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. رستوران اگر بیرون بر باشند مشکلی نیست اما جاهای سربسته مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала