ماجرای تعقیب ناو گروه انگلیس به جلوداری ناو هواپیمابر توسط یک زیردریایی روسی

© Sputnik / Vitaliy Ankovماجرای تعقیب ناو گروه انگلیس به جلوداری ناو هواپیمابر توسط یک زیردریایی روسی
ماجرای تعقیب ناو گروه انگلیس به جلوداری ناو هواپیمابر توسط یک  زیردریایی روسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
اشتراک
یک زیردریایی نیروی دریایی روسیه در حال تعقیب ناو گروه تهاجمی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در دریای مدیترانه به جلوداری ناو هواپیمابر بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، این حادثه چهار روز پس از حادثه ناوشکن انگلیسی Defender در سواحل کریمه اتفاق افتاد. نشریه انگلیسی احتمال می دهد که این زیردریایی دیزلی-الکتریکی ناوگان روسیه در دریای سیاه از کلاس کیلو بوده است (ناتو  زیردریایی های روسی طرح های 877 و 636 موسوم به وارشاویانکا "Varshavyanka" را چنین می نامد).

طبق اطلاعات این نشریه انگلیسی  ، هنگامی که این ناوگروه  از دریای مدیترانه شرقی عبور کرد ، بالگردهای Merlin Mk2 در جستجوی زیردریایی روسی به آسمان بلند شدند. آنها شناورهای سونار/فتجهیزات طراحی شده برای غواصی در زیر آب برای شناسایی زیردریایی ها را به آب انداختند زیرا فکر می کردند که زیردریایی روسی  ناو هواپیمابر انگلیسی ملکه الیزابت  HMS Queen) (Elizabeth را زیر نظر دارد.

پیش بینی سقوط ناتو در صورت حمله روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
پیش بینی سقوط ناتو در صورت حمله روسیه

یکی از هلیکوپترها مستقیماً از ناو هواپیمابر به آسمان بلند شد و دیگری از کشتی پشتیبانی فورت ویکتوریا.  در عین حال مشخص نیست که ناوشکن آمریکایی USS The Sullivans یا ناو هلندی HNLMS Evertsen در این عملیات شرکت داشته اند یا نه .

وزارت دفاع انگلیس از تأیید اطلاعات در مورد حادثه خودداری کرد ، اما گفت که "اقدامات قاطع" برای محافظت از این ناوگروه  تهاجمی در حال انجام است.

وزارت دفاع روسیه هنوز در مورد این اطلاعات توضیحی نداده است.

پیش از این ارتش روسیه گزارش داده بود که جنگنده نسل پنجم F-35 از ناو هواپیمابر ملکه الیزابت مانور کشتی ها و هواپیماهای نیروی دریایی روسیه را در دریای مدیترانه رصد می کند.

شایان ذکر است که روز 23 ژوئن، ناوشکن نیروی دریایی انگلیس به نام  Defender از مرز آبی روسیه عبور کرده و به  اندازه سه کیلومتر وارد آبهای روسیه در نزدیکی دماغه فیولنت (کریمه) شد. کشتی انگلیسی پس از آنکه کشتی گشت مرزبانی روسیه آتش هشدار دهنده گشود و هواپیمای روسی سوخو 24 ام  بمباران هشدار دهنده ای را انجام داده و چهار بمب اوفاب ـ 250   (OFAB-250)  را به مسیر حرکت ناوشکن انگلیسی پرتاب کرد، آبهای روسیه را ترک کرد.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهورروسیه، اقدامات انگلیس را تحریک آمریکا و مظهر بی احترامی به انتخاب مردم کریمه دانست. در همان زمان ، وی ابراز اطمینان کرد که حتی اگر ملوانان روسی ناوشکن بریتانیایی را غرق کرده باشند، درگیری گسترده و جنگ جهانی سوم رخ نمی داد زیرا غرب می داند که  نمی تواند از چنین رویارویی پیروز بیرون آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала