آیا در تأسیسات برق ایران خرابکاری شده است؟

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر برق
برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
اشتراک
برق مراکز یا مکان‌هایی که به‌صورت غیرمجاز به استخراج رمزارز مشغول هستند، هرجا که باشند پس از کشف و ضبط، قطع خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت اظهار داشت که برق مراکز یا مکان‌هایی که به‌صورت غیرمجاز به استخراج رمزارز مشغول هستند، هرجا که باشند پس از کشف و ضبط، قطع خواهد شد.

وی در ادامه افزود: « احتمال خرابکاری در این پست رد می‌شود. تاکنون هیچ گزارشی در این خصوص وجود نداشته است. خوشبختانه پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از و مقابله با حملات سایبری نیز صورت گرفته است.

سرعت سنج خودرو اتوموبیل ماشین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.06.2021
چرا نباید کولر خودرو زیر آفتاب را بلافاصله روشن کرد +عکس

در برنامه ششم توسعه باید 25 هزار مگاوات نیروگاه احداث می‌شد. از این میان تاکنون 10 هزار و 800 مگاوات نیروگاه احداث شده است اما در صورتی که موانع ناشی از محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای کشور و تحریم‌های بین‌المللی وجود نداشت، 15 هزار مگاوات دیگر نیز به‌موقع ساخته و احداث شده بود. خوشبختانه 10 هزار و 800 مگاوات نیروگاه احداث‌شده، از محل تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی به ظرفیت کشور اضافه شده‌اند که هیچ سوختی را مصرف نمی‌کنند.

در زمان حاضر نزدیک به یک‌هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور وجود دارد اما با توجه به منابع و راهکارهای دیده‌شده در قانون بودجه امسال، پتانسیل افزایش این میزان به 2 هزار مگاوات وجود دارد. برخی از مراکز تجاری مانند لوسترفروشی‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، نماهای ساختمان‌ها وغیره می‌توانند با  خاموش کردن روشنایی‌های اضافه خود باعث صرفه‌جویی بسیاری در مصرف برق شوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала