گزارش و تحلیل

سخنگوی صنعت برق ایران: حداقل تا هفته ی آینده شرایط برق سخت است

© Photo / AP/Denis Farrellسخنگوی صنعت برق ایران: حداقل تا هفته ی آینده شرایط برق سخت است
سخنگوی صنعت برق ایران: حداقل تا هفته ی آینده شرایط برق سخت است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
گرمای شدید هوا، موج تازه شیوع ویروس کووید۱۹، قطعی برق و گاهاً همزمانی آن با قطعی آب در برخی نقاط ایران ویژگی های تابستان ۱۴۰۰ برای ایرانیان است.

اسپوتنیک- قطع طولانی مدت برق در اکثر نقاط جمهوری اسلامی ایران اخیراً باعث نارضایتی‌ های فراوان شده البته که تصاویری از اخلال جدی در مشاغل، رفت و آمد ها و حتی شرایط بیماران بیمارستانی منتشر می شود که باعث تشدید نارضایتی ها شده.

رکورد قطعی برق در تهران با خاموشی ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
رکورد قطعی برق در تهران با خاموشی ۶ ساعت و ۱۰ دقیقه ای

این در حالی است که سخنگوی صنعت برق جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده دست کم تا هفته آینده شرایط قطعی برق کماکان باقی خواهد بود و پس از آن وضعیت منوط به شیوه مصرف برق می شود.

یکی از دلایل عمده کمبود برق در ایران استخراج رمز ارز هاست که از ابتدای خرداد ماه به دستور رئیس جمهور این کشور فعالیت معادن استخراج رمز ارز در ایران به حالت تعلیق درآمده اما کماکان این کشور با مشکل کمبود برق مواجه است، مشکلی که قطعاً با روند گرمایش زمین در سال‌ های آینده تشدید خواهد شد.

آقای دکتر مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

علت اصلی قطعی برق در سال جاری یک افزایش بی رویه مصرف برق است که برای اولین بار رکورد افزایش مصرف برق بیش از ۱۴ درصد نسبت به مصرف برق در سال گذشته را داریم و همچنین مصرف انرژی که از ابتدای سال ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد و علت دوم خشکسالی و کمبود تولید نیروگاه های برق آبی است.

وی در ادامه مراکز استخراج رمز ارز را یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف برق دانست و تاکید کرد:

قطعاً یکی از دلایل اصلی افزایش مصرف بحث مراکز استخراج رمز ارز ها هستند که تاکنون بیش از ۱۹۷ هزار دستگاه از دستگاه های استخراج رمز ارز کشف و شناسایی شده که معادل ۵۷۰ مگاوات مصرف دارند و برای این موضوع باید یک نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی اختصاص داده شود.

آقای دکتر مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق مشترکان صنعت برق ایران در زمینه استخراج رمز ارز را به دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم کرد و سه مشترک را مصرف کننده عمده عنوان کرد و اظهار داشت:

در زمینه مراکز استخراج رمز ارز مشترکان ایرانی و خارجی وجود دارند اما به طور عمده سه مشترک ما فعال هستند.

رضا اردکانیان، وزیر نیرو ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
توضیحات وزیر نیرو درباره قطع مداوم برق در ایران + ویدئو

در حال حاضر آن دسته از مراکز استخراج رمز است که به صورت مجاز فعال بودند از ابتدای خرداد ماه از مدار خارج شدند و انشاالله در اولین فرصت بعد از بهبود شرایط و تامین برق به صورت پایدار برای آنها امکان از سرگیری فعالیت خود را دارند.

سخنگوی صنعت برق جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که به صورت الزامی تمامی مراکز درمانی در ایران از دیزل ژنراتور های اضطراری بهره مند هستند که باید در صورت قطعی برق فعال شوند وی همچنین افزود:

برای مراکز حیاتی و حساس از جمله بیمارستانها لازم است که از دیزل ژنراتور های اضطراری استفاده شود بنابراین تمامی مراکز حیاتی دارای دیزل ژنراتور های اضطراری هستند قطعاً پیش‌ بینی شده که این دیزل ها هر هفته دوباره راه اندازی و سرویس شوند و آمادگی فعالیت داشته باشند همچنین این مراکز در اولویت قطعی شرکتهای توزیع نیروی برق نیست و تنها ممکن است در اثر حوادث منجر به قطع برق شود که در این شرایط باید حتماً دیزل ژنراتور اضطراری به صورت اجبار در مدار باشد تا مشکلی برای کادر درمان و بیماران ایجاد نشود.

آقای دکتر مصطفی رجبی مشهری در پایان بیان کرد:

به نظر می‌رسد با توجه به افزایش دما حدود یک هفته را در این شرایط بسیار سخت خواهیم بود و پس از آن باید با توجه به ظرفیت تولید نیروگاهی و رویه مصرف برق مشترکین شرایط سنجیده شود که قطعاً اطلاع رسانی پس از آن انجام خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала