بایدن: مأموریت نظامی آمریکا در افغانستان تا اواخر ماه اوت پایان می یابد

© AP Photo / Evan Vucciبایدن: مأموریت نظامی آمریکا در افغانستان تا اواخر ماه اوت پایان می یابد
بایدن: مأموریت نظامی آمریکا  در افغانستان تا اواخر ماه اوت پایان می یابد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
جوزف بایدن ، رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه در كاخ سفید اعلام کرد كه مأموریت نظامی آمریكا در افغانستان در تاریخ 31 اوت پایان می یابد.

به گزارش اسپوتنیک، بایدن گفت: خروج نیروها به روشی منظم و سریع انجام می شود. رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که ارتش ایالات متحده در "دولت سازی" در افغانستان مشارکت ندارد ، آنها به اهداف خود در مبارزه با تروریسم دست یافته اند و مسئولیت آینده کشور و دولت بر عهده مردم افغانستان است.

طالبان برنامه های خود را برای افغانستان و سایر کشورها اعلام کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
جنبش طالبان برنامه های خود را برای افغانستان و سایر کشورها اعلام کرد

جو بایدن گفت که ایالات متحده به کمک های خود به دولت و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه داده و برای دستیابی به مصالحه در افغانستان با احزاب مختلف افغانستان و جامعه جهانی همکاری خواهد کرد. رئیس جمهور در پاسخ به سوالات خبرنگاران خاطرنشان كرد كه سرویس های اطلاعاتی آمریكا معتقد نیستند كه دولت افغانستان پس از خروج نیروهای آمریكایی دچار "فروپاشی" خواهد شد. وی ابراز اطمینان کرد که نیروهای امنیتی افغانستان توانایی جنگی کافی برای حمایت از دولت خود را دارند. جو بایدن در ماه آوریل اعلام کرده بود  که ایالات متحده از اول ماه مه خروج نیروهای خود را از افغانستان آغاز می کند و این روند را تا 11 سپتامبر به پایان می رساند.

اخیراً  با ادامه حملات طالبان ، اوضاع امنیتی در افغانستان خراب شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала