پاکستان سه هواپیمای مسافربری برزیلی را به شکارچیان زیردریایی تبدیل می کند

© Photo / IRNAهواپیمای مسافربری برزیلی Embraer
هواپیمای مسافربری برزیلی Embraer  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
پاکستان قراردادی را با شرکت "لئوناردو" (Leonardo) ایتالیا برای تبدیل سه هواپیمای مسافربری منطقه ای Embraer Lineage 1000 به هواپیماهای گشت دریایی برای نیروهای دریایی خود امضا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه  Defence News، قرارداد با لئوناردو خرید دو هواپیما علاوه بر یک هواپیمای موجود پاکستان از این نوع ، با طراحی بعدی ، مدرنیزاسیون هواپیما و ادغام تجهیزات لازم را پیش بینی کرده تا بتوان از هواپیماهای Embraer Lineage 1000 به عنوان هواپیماهای گشت دریایی و ضد زیردریایی استفاده شود. تجیزات نظامی حاصله  Sea Sultan نامیده خواهد شد. در نظر است که در آینده تعداد آنها به 10 افزایش یافته تا  جایگزین ناوگان کهنه شده هواپیماهای ضد زیردریایی P-3C Orion نیروی دریایی پاکستان بشوند. تعمیر، نگهداری و تعمیرات اساسی این هواپیماها  به شرکت پارامونت گروپ آفریقای جنوبی محول خواهد شد.

ناو گروه نیروی دریایی ارتش پاکستان وارد بندرعباس شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.04.2021
ناو گروه نیروی دریایی ارتش پاکستان وارد بندرعباس شد

نشریه  Defence News خاطرنشان می کند که هیچ اظهار نظری رسمی در مورد این قرارداد منتشر نشده است ، اما اطلاعات از منابع معتبر به دست آمده است. در نوامبر 2020 ، مناقصه ای در پاکستان اعلام شد که در آن علاوه بر شرکت ایتالیایی لئوناردو، شرکت خدمات هواپیمایی راینلند (Rheinland Air Services) و شرکت Turkish Aerospace Industries ترکیه نیز شرکت کردند که این شرکتها نیز در زمینه تبدیل هواپیما های مسافربری به هواپیماهای گشت دریایی تجربه دارند.

شرکت آلمانی راینلند پیشتر قراردادی برای تبدیل هواپیمای توربوپراپ ATR 72 به هواپیمای گشت دریایی Sea Eagle را از نیروی دریایی پاکستان دریافت کرده بود.

پیروزی لئوناردو در مناقصه برای نوسازی هواپیما های  Lineage 1000 از جمله  به این دلیل است که رادار Leonardo SeaSpray ایتالیایی قبلاً در هواپیماهای Sea Eagle و هلی کوپترهای Sea King نیروی دریایی پاکستان استفاده شده است. علاوه بر این ، هواپیمای جدید قرار است اژدرهای ضد زیردریایی ایتالیا ییکه قبلاً نیز توسط نیروی دریایی پاکستان استفاده شده ، به کار بگیرد. این سازنده ایتالیایی همچنین رادارهایی را برای جنگنده های پاکستانی میراژ 3 و F-7PG ، بالگردهای AW-139 تأمین می کند و در تعمیر هویتزر M109 ساخت آمریکا برای ارتش پاکستان نقش دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала