گمانه زنی ها درباره وضع سلامتی رهبر کره شمالی پس از لاغر شدن

© REUTERS / KCNAگمانه زنی ها درباره وضع سلامتی رهبر کره شمالی پس از لاغر شدن
گمانه زنی ها درباره وضع سلامتی رهبر کره شمالی پس از لاغر شدن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اشتراک
مقامات کره جنوبی با استناد به معلومات دریافتی از ماموران اطلاعاتی در کره شمالی،در مورد وضع سلامتی کیم جونگ اون، رهبر این کشور صحبت کردند که اخیراً وزن وی به میزان چشمگیری کاهش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ ، کیم بن کی نماینده پارلمان کره شمالی اظهار داشت که کیم جونگ اون اخیراً 10 تا 20 کیلوگرم وزن کم کرده است. وی در عین حال تأكید كرد كه رهبر لاغر شده  مشكلات جدی از لحاظ پزشکی ندارد كه بتواند بر حكمرانی وی در كشور تأثیر بگذارد. به گفته این سیاستمدار، کیم جونگ اون همچنان به شرکت در رویدادهای مهم دولتی در کره شمالی ادامه می دهد.

کیم جونگ اون چندین مقام کره شمالی را عزل کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
کیم جونگ اون چندین مقام کره شمالی را عزل کرد

30 ژوئن رسانه های دولتی کره شمالی رسما به کاهش وزن رهبر این کشور اشاره کردند. منابع روزنامه "Choson Ilbo" چاپ کره جنوبی خاطرنشان کردند که با قد 170 سانتی متری ، وزن وی 140 کیلوگرم بوده که برای افراد 30-40 ساله بیش از حد معمول است و ممکن است حاکی از وجود برخی از بیماری ها در وی باشد.

در اوایل ماه ژوئن ،کاهش چشمگیر وزن کیم جونگ اون باعث پخش شایعاتی درباره  بیماری وی شد. در همان زمان برخی از کارشناسان اظهار داشتند که کاهش ناگهانی وزن و لاغر شدن رهبر کره شمالی ممکن است نشانه رو آوردن وی به سبک سالم زندگی باشد.

به گفته مدیر مرکز تحقیقات کره شمالی در موسسه  Sejong Jong Song Zhang، رسانه های دولتی کره شمالی از کاهش وزن رهبر این کشور خبر دادند تا از حدس و گمان های سوء در مورد مشکلات سلامتی وی جلوگیری کرده و برای اهداف تبلیغاتی نشان دهند که "او برای بهبود زندگی مردم بیش از حد کار کرده است .

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала