فروش کفن در خیابان‌های اصلی سیستان و بلوچستان +ویدئو، عکس

© Sputnikفروش کفن در خیابان‌های اصلی سیستان و بلوچستان
فروش کفن در خیابان‌های اصلی سیستان و بلوچستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.07.2021
اشتراک
روند افزایشی مرگ و میر در سیستان و بلوچستان و فروش کفن در خیابان های زاهدان با واکنش‌های انتقادی کاربران از مسئولین همراه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، طغیان آمار مرگ و میر کرونا در سیستان و بلوچستان و فروش کفن در خیابان‌ها شهر زاهدان موضوع بحث‌برانگیز این روزهای فضای مجازی شده است. آمارهای رسمی از ابتلا روزانه هزار و دویست نفر در این استان را می‌دهند.


زهرا مشتاق روزنامه‌نگار ایرانی با انتشار ویدئویی از خیابان‌های زاهدان از پدیده کفن‌فروشی در پی افزایش آمار مرگ و میر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا دلتا و آمار بالای ابتلا به این بیماری در این شهر خبر داد.

View this post on Instagram

A post shared by @kariz_newss


یک فعال بازار زاهدان درباره ماجرای کفن‌فروشی می‌گوید: «با تعطیلی مغازه‌ها و افزایش آمار ابتلا به کرونا و متاسفانه مرگ و میرهای ناشی از این ویروس، ما شاهد پدیده‌ای شوم و ناگوار کفن فروشی در سطح خیابان‌های شهر زاهدان هستیم. این اتفاق در پی تعطیلی بازارها، بالا رفتن مرگ و میرها و نیاز استان به کفن صورت گرفت و به همین دلیل برخی به فروش کفن بر سر چهارراه‌ها و این نوع کسب و کار روی آوردند.»


کاربران کم توجهی مسئولین را عامل گسترش بیشتر ویروس کرونا در استان‌‌ها و به ویژه سیستان و بلوچستان می‌دانند و عنوان می‌کنند اگر دولت شرایط قرنطینه را سخت اجرا کند کمتر شاهد آمار افزایشی ابتلا به کرونا خواهیم بود. این کاربران از سویی معتقدند خود مردم نیز باید تا پایان کرونا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و عادی‌انگاری نکنند.


جمعی از کاربران تنها از بی‌برنامگی و عدم مدیریت صحیح برای مقابله در ایران سخن می‌گویند و عنوان می‌کنند اگر روند منظم واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام می‌شد اکنون شاهد ابتلای تعداد زیادی از هموطنانمان نبودیم. این کاربران از شرایط موجود ناراضی هستند و معتقدند فقط خود مردم می‌توانند به خوشان کمک کنند چرا که دولتمردان ایرانی سرگرم هر چیزی جز خدمت به مردم هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала