آمریکا در پی حملات سایبری به روسیه هشدار داد

© Sputnik / Mikhail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا در پی حملات سایبری به روسیه هشدار داد
آمریکا در پی حملات سایبری به روسیه هشدار داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
رئیس جمهوری آمریکا گفت: این اخاذی سایبری که از مبدا روسیه صورت گرفته اقدام تلافی‌ جویانه آمریکا در صورت ادامه حملات را در پی خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن اگزماینر، شاخه‌ ای از گروه "رِویل" مستقر در روسیه در حمله آخر هفته که بزرگترین حمله سایبری در تاریخ جهان نامیده شد و هزاران کسب و کار را تحت تأثیر قرار داد، مقصر شناخته می‌ شود.

نگرانی آمریکا از اقدام هسته‌ ای جدید ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
نگرانی آمریکا از اقدام هسته‌ ای جدید ایران

این گروه می‌ گوید که سیستم‌ های خراب شده را به ازای دریافت ۷۰ میلیون دلار رمز ارز باز می‌ کند و دولت بایدن هم از شرکت‌ ها خواسته تا چنین پولی پرداخت نکنند.

این حمله شرکت‌ هایی را هدف قرار داده که خدمات فناوری برای دیگر شرکت‌ ها دارند و امواجی را در سراسر جهان ارسال کرده و صدها سوپرمارکت را در اروپا تعطیل کرده است.

چند هفته پس از آنکه جو بایدن گفت که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، هشدار داده تا با گروه‌ های مجرم سایبری که داخل خاک آن کشور فعالیت دارند مقابله کند، از رهبر آمریکا درباره این حمله به شرکت نرم‌ افزاری کاسیا مستقر در میامی سوال پرسیده شد.

رئیس جمهوری آمریکا پس از صحبت در جلسه واکنش دولت فدرال به کرونا و واکسن به خبرنگاران گفت، این حمله "خسارتی جزئی" به کسب و کارهای آمریکا وارد کرد.

ماه گذشته بایدن بعد از نشست دوجانبه غیرعلنی در ژنو سوئیس گفت که به پوتین درباره اقدام تلافی‌ جویانه آمریکا در صورت ادامه حملات اخاذی هشدار داده است. به ویژه رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که از همتای روس خود پرسیده است که حس و حال او چه خواهد بود اگر میادین نفتی روسیه با حملات سایبری فلج‌ کننده مورد هدف قرار گرفته شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала