روحانی: عدم سرمایه‌ گذاری در اجرای طرح‌ ها دلیل برخی مشکلات است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: عدم سرمایه‌ گذاری در اجرای طرح‌ ها دلیل برخی مشکلات است
روحانی: عدم سرمایه‌ گذاری در اجرای طرح‌ ها دلیل برخی مشکلات است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
رئیس‌ جمهوری ایران اظهار داشت: کار تولید ۱۵ هزار مگاوات برق انجام شده و نیازمند پول است؛ نمی‌ خواهم بگویم که مسئله برق به‌ خاطر اف‌ ای‌ تی‌ اف است و ما در این‌ زمینه مسئولیت داریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس‌ جمهوری ایران، در جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: به‌ خاطر مشکلاتی که مردم در این چند روز برای استفاده از برق با آن مواجه شدند، متأسفم و درباره تصمیمات جلسه روز گذشته معاون اول رئیس‌ جمهور و تصمیمات امروز هیئت وزیران توضیح خواهم داد.

ممنوعیت خاموشی بدون برنامه در ایران در بخش خانگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
ممنوعیت خاموشی بدون برنامه در ایران در بخش خانگی

رئیس‌ جمهور ایران گفت: در مسائلی مانند کمبود برق باید ریشه مشکلات را لمس کنیم؛ باید سرمایه‌ گذاری در کشور بشود و هرچه مد نظر است اعم از تولید، کشاورزی، صنعت و غیره باید سرمایه‌ گذاری بشود و بدون سرمایه و با دست خالی نمی‌ شود کاری انجام داد چرا نمی‌ توان سرمایه مورد نیاز را به کشور آورد؟ این باید برای مردم توضیح داده شود؛ همین امروز چقدر طرح مانده برای سرمایه‌ گذاری داریم و ۲۰۰-۳۰۰ میلیارد دلار طرح آماده برای سرمایه‌ گذاری در عرصه‌ های برق، آب، فاضلاب، سدسازی، پتروشیمی، گاز و نفت و فولاد داریم.

روحانی خاطر نشان کرد: در داخل برخی مشکلات را می‌ توان حل و فصل کرد، اگر سه قوه با هم باشند و امیدواریم از ۱۲ مرداد به بعد هماهنگی کاملی بین سه قوه به وجود بیاید و البته برخی از شغل‌ شان می‌ افتند و انتقادهای عجیب و غریب و غیر منصفانه نمی‌ کنند ولی همه از یک تفکر و جناح هستند و امیدواریم وضع از این نظر بهتر شود.

وی ادامه داد: برخی مشکلات مربوط به داخل است؛ مثلا دولت درباره اف‌ ای‌ تی‌ اف لوایح را به مجلس برد و تصویب شد و شورای نگهبان هم همکاری کرد و یک جای دیگری که فکرش را نمی‌ کردیم، گیر افتاد و به دست نیامد نتیجه اف‌ ای‌ تی‌ اف این می‌ شود که روابط ما با بانک‌ های دنیا حل نشده و مشکل خواهیم داشت و ممکن است کسی بگوید بهتر است که اف‌ ای‌ تی‌ اف نداشته باشیم این واقعیت است که بانک‌ های بیش از ۱۹۰ کشور دنیا داخل چارچوب اف‌ ای‌ تی‌ اف عمل می کنند و ما و کره شمالی بیرون از آن هستیم و ما در دولت یازدهم به داخل آن برگشتیم و وقتی لوایح به مشکل خورد، در لیست سیاه قرار گفتیم وقتی ریسک کشور بالا می‌ رود، چه کسی سرمایه‌ گذاری می‌ کند؟ بانک باید بیاید و رقم کمی نیست که یک فرد بتواند سرمایه‌ گذاری کند.

رئیس دولت ایران اذعان کرد: امروز آقای اردکانیان گفت که کار ۱۵ هزار مگاوات طرح برق انجام شده و نیازمند پول است و همچنین ظرفیت ۱۶ هزار مگاوات برق در حال انجام است. نمی‌ خواهم بگویم که مسئله برق به‌ خاطر اف‌ ای‌ تی‌ اف است، ما مسئولیت داریم و برق در این دولت به اندازه‌ معمول دولت‌ های پیش و مقداری بیشتر اضافه شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала