روند خطرناک سویه دلتای کرونا در اسرائیل با وجود واکسیناسیون گسترده

© AFP 2023 / OLI SCARFF سویه دلتای کرونا در اسرائیل با وجود واکسیناسیون گسترده در این کشور، خطرناک شناخته شد
 سویه دلتای کرونا در اسرائیل با وجود واکسیناسیون گسترده در این کشور، خطرناک شناخته شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
افزایش تعداد موارد ابتلا به سویه دلتا ویروس کرونا در اسرائیل با وجود واکسیناسیون گسترده مردم، ممکن است نشانه ای از اثربخشی کمتر واکسن ها در جلوگیری از ابتلا به سویه های جدید کرونا باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وب سایت MedicalXpress، افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا سویه دلتا در اسرائیل، کشوری که اکثر مردم واکسن Pfizer / BioNTech را دریافت کرده اند، ممکن است نشانه ای از اثربخشی کمتر این واکسن ها در جلوگیری از ابتلا به سویه های جدید کرونا باشد.  

احتمال ابتلا به کرونا دلتا برای بهبودیافتگان کووید ۱۹ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
احتمال ابتلا به کرونا دلتا برای بهبودیافتگان کووید ۱۹

به گفته ران بالیسر، صحبت درباره کاهش اثر بخشی واکسن ها علیه سویه هندی است که در ماه آوریل ظاهر شد و از آن زمان به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته است، خیلی زود است. علاوه بر این، مشخص نیست که کدام گروه های جمعیتی بیشتر مستعد ابتلا به نوع "دلتا" ویروس کرونا می شوند.

اسرائیل با واکسیناسیون سریع به عنوان سریعترین کشور در مهار کرونا شناخته شده است و انتقال ویروس را به پنج مورد در روز کاهش داد. با این حال، در روزهای اخیر به دلیل گسترش نوع "دلتا"، تعداد عفونت های شناسایی شده به 300 مورد افزایش یافته است. حدود نیمی از موارد ابتلا در کودکان و نیمی دیگر در بزرگسالان واکسینه شده است.

با این وجود، متخصصان هنوز امیدوارند که اثر واکسن در برابر بیماری های جدی همانند سویه "آلفا"، که برای اولین بار در ماه دسامبر در انگلیس شناسایی شد، همچنان بالا باشد.

بالیزر گفت بعید است که اسرائیل بتواند بدون افزایش محدودیتهای جدید، تعداد موارد ابتلا را مهار کند، اما ابراز امیدواری کرد که واکسیناسیون شهروندان به کاهش شیوع بیشتر عفونت کمک کند. طی 12 روز گذشته، میزان مرگ و میر در این کشور صفر بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала