نوجوانی با تزریق واکسن پی فایزر توانایی ورزش کردن را از دست داد

© REUTERS / Dado Ruvic/Illustrationنوجوانی با تزریق واکسن پی فایزر توانایی ورزش کردن را از دست داد
نوجوانی با تزریق واکسن پی فایزر توانایی ورزش کردن را از دست داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
یک نوجوان ۱۷ ساله که با واکسن پی فایزر واکسینه شده بود از درد قلب شکایت داشت و معاینه تایید کرد که سلامتی وی رو به وخامت است.

به گزارش اسپوتنیک، پدر جوان فابیو برلینگیری در این باره در برنامه "Fox & Friends" گفت: پسرم به ورزش علاقه دارد و برای اینکه با خیال راحت به مدرسه برود و فوتبال بازی کند، واکسینه شده است.

احتمال ابتلا به کرونا دلتا برای بهبودیافتگان کووید ۱۹ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
احتمال ابتلا به کرونا دلتا برای بهبودیافتگان کووید ۱۹

با این حال، یک هفته پس از واکسیناسیون، او شکایت کرد که هر ضربان قلب او را آزار می دهد.

پدر خانواده با گمان اینکه بیماری در اثر ورزش انجام شده است، همراه فرزندش به پزشک مراجعه کردند.

در کلینیک، این نوجوان توسط متخصص قلب معاینه شد، وی همچنین نوار قلب و سونوگرافی قلب را انجام داد، روز بعد معلوم شد که این ورزشکار جوان واقعاً دارای مشکلات قلبی است، پزشکان به او توصیه کردند که فوراً او را به اورژانس برساند.

برلییری گفت: سطح تروپونین از نمودار خارج شد. به گفته وی، پسرش چند روز به یک مرکز درمانی منتقل شد. به همین دلیل، پسر جوانم مراسم جشن عروسی را از دست داد. حالا او نمی تواند فوتبال یا موج سواری کند.

برلییری اضافه کرد: او باید بسیار مراقب باشد که خود را تحت فشار قرار ندهد تا ضربان قلب او افزایش نیابد، زیرا این امر باعث افزایش حمله قلبی می شود.

نیکول ساپفیر افسر پزشکی فاکس نیوز، از این حادثه انتقاد کرد و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و نیویورک تایمز را به گزارش غیرمسئولانه در مورد عوارض جانبی واکسن ها در نوجوانان متهم کرد.

وی افزود: آنها با دقت روش ارائه انتخاب می كنند. آنها استدلال می کنند که یا همه نوجوانان واکسینه می شوند یا کووید-۱۹ می شوند.

وی گفت خواستار در نظر گرفتن عوارض جانبی بالقوه واکسیناسیون است.

سایفیرافزود: ما به همان مقدار داده داریم که نشان می دهد ایمنی طبیعی همان اثر محافظتی واکسن ها را دارد.

پیش از این گزارش شده بود که در ایالات متحده، یک نوجوان ۱۳ ساله چند روز پس از دریافت دوز دوم واکسن ویروس کرونا ویروس، در خواب فوت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала