مقاومت گونه جدید ویروس کرونا در برابر واکسن ها

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر مقاومت گونه جدید ویروس کرونا در برابر واکسن ها
مقاومت گونه جدید ویروس کرونا در برابر واکسن ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
اشتراک
دانشمندان شیلی اعتراف کردند، که علی رغم اینکه واکسیناسیون دسته جمعی در شیلی در حال انجام است، ویروس کووید همچنان در حال گسترش است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان شیلی اظهار داشتند که نوع جدید ویروس کرونا (لامبدا)، که در پرو شروع به گسترش کرده است، ممکن است نسبت به سایر گونه های ویروس کرونا در برابر واکسن ها مقاومت بیشتری داشته باشد، متن این پژوهش در وب سایت MedRxiv منتشر شده است.

بایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می‌شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
بایدن: آمریکا بزودی از ویروس کرونا آزاد می‌شود

کارشناسان توجه خود را به این واقعیت جلب کردند که علی رغم اینکه واکسیناسیون دسته جمعی در شیلی در حال انجام است، ویروس کووید همچنان در حال گسترش است.

دانشمندان گفتند: با توجه به اینکه این گزینه به سرعت در پرو، اکوادور، شیلی و آرژانتین گسترش یافته است، ما معتقدیم که لامبدا پتانسیل قابل توجهی برای تبدیل شدن به یک گزینه نگران کننده دارد.

در همان زمان، به گفته کارشناسان درک خطر "لامبدا" دشوار است، زیرا "مجموعه جهش نسبتاً غیرمعمول دارد".

در تاریخ ۲ ژوئیه، مشخص شد که جهش جدید ویروس کرونا "لامبدا" توسط متخصصان سازمان بهداشت جهانی (WHO) در گروه جالب گنجانده شده است.

سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد، که ویروس همچنان جهش می یابد، که نشان دهنده ظهور سویه های دیگر در آینده نزدیک است، از جمله سویه های "نگران کننده".

در همان روز، طارق یازارویچ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، گزارش داد که اکنون شواهد بیشتر نشان می دهد که در تعدادی از کشورها، سایر گونه های کووید-۱۹ با نسخه لامبدا جایگزین می شوند.

وی توضیح داد که در ماه آگوست سال گذشته، اولین نمونه های این نوع ویروس در پرو پیدا شد. از آن زمان، سازمان به طور منظم گسترش فشار را کنترل می کند.

در پایان ماه ژوئن، نوع لامبدا از ویروس کرونا در برزیل پیدا شد. این کشف در طی مشاهدات بهداشتی از یک بیمار ویروسی کرونا انجام شد که پس از سفر به آرژانتین به خانه بازگشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала