چرا قیمت نفت با وجود افزایش تولید اوپک افزایش می‌یابد؟

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر بازار نفت
 بازار نفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
رسانه‌: هر تصمیمی که اوپک پلاس بگیرد، تنها بخشی از نفت مورد نیاز دنیا تامین خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، شرکت ویتول، بزرگترین شرکت مستقل تجارت نفت در دنیا همچنان عقیده دارد افزایش تولید ائتلاف اوپک پلاس نمی‌تواند پاسخگوی رشد تقاضای جهانی باشد. هر تصمیمی که اوپک پلاس بگیرد، تنها بخشی از نفت مورد نیاز دنیا تامین خواهد شد، بنابراین قیمت نفت همچنان بالا می‌رود.

ایران چهارمین تولیدکننده نفت در اوپک شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2021
ایران چهارمین تولیدکننده نفت در اوپک شد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در مورد افزایش احتمالی تولید و تمدید قرارداد عرضه نفت تا پایان سال آینده میلادی به بن‌بست رسیده‌اند. در حالی که بیشتر اعضای این ائتلاف موافق افزایش روزانه 400 هزار بشکه‌ای تولید نفت در ادامه سال جاری میلادی هستند، امارات با درخواست سهمیه بیشتر تولید، مذاکرات را متوقف کرده است.

مایک مولر، سرپرست بخش آسیایی شرکت ویتول در این خصوص اظهار داشت:« چنین اختلافاتی قبلا هم وجود داشته و حل شده است. هر تصمیمی که اوپک پلاس بگیرد، تنها بخشی از نفت موردنیاز دنیا تامین خواهد شد».

قیمت نفت 50 درصد از ابتدای سال جاری میلادی با خروج اقتصادها از بحران کرونا و احیای تقاضا برای سوخت افزایش یافته است. اطلاعات اوپک نشان می‌دهد ذخایر نفتی دنیا تا سطح متوسط پایین آمده‌اند و با توجه به تولید پایین نفت آمریکا، روز به روز هم کمتر می‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала