روسیه دستیابی به توافق در وین تا 15 جولای را دور از دسترس ارزیابی کرد

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه دستیابی به توافق در وین تا 15 جولای را دور از دسترس ارزیابی کرد
روسیه دستیابی به توافق در وین تا 15 جولای را دور از دسترس ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
اشتراک
نماینده دائم فدراسیون روسیه در وین: توافق نامه ای در مورد احیای توافق هسته ای ایران تا 15 ژوئیه وجود نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین گفت که بازگشت توافق هسته ای ایران تا 15 جولای امکان پذیر نخواهد بود، وقفه در مذاکرات برای احیای آن بیش از حد انتظار ادامه دارد.

اولیانوف روز دوشنبه در توییتر نوشت: " وقفه در مذاکرات وین در مورد احیای برجام بیش از حد انتظار است. بدیهی است که ایران ، با در نظر گرفتن انتخابات اخیر ریاست جمهوری، برای آماده سازی به زمان بیشتری احتیاج دارد. انتظارات برای تکمیل روند تا ششمین سالگرد توافق هسته ای (15 جولای) عملی نشد. "

در سال 2015، ایران و پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان - توافق نامه هسته ای را امضا کردند - یک برنامه جامع اقدام مشترک برای توافق هسته ای ایران (برجام)، بر اساس آن ایران باید در ازای برداشتن گام به گام تحریم‌‌ها به آژانس انرژی هسته‌‌ای اجازه بازرسی تاسیسات هسته‌‌ای خود را بدهد. سه سال بعد دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، یک طرفه از برجام خارج شد و حکم رئیس جمهور قبلی این کشور را لغو کرد و تحریم های ضد‌ایرانی را از سر گرفت و باعث شد تهران برخی از مفاد توافق را به تدریج کنار بگذارد.

ایران و واسطه های بین‌المللی چندین دور مذاکره در مورد بازگشت تهران و واشنگتن به برجام را در وین برگزار کرده‌اند. پیش از این، وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات حاصل شده است و ابراز امیدواری کرد که توافق هسته ای همزمان با نهمین سالگرد انعقاد آن دوباره احیا شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала